Berichten: 349
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 180
1038 x bedankt in 345 berichten
Hangt van de route en afstand af, voor mij.
Hoe verder, hoe vlakker. In druk stedelijk gebied vind ik meer rechtop fijn, om beter overzicht in het verkeer te hebben.
In de SnoekL zit ik ietsje meer dan in de GT (daarin lag ik echt heel vlak) maar een DF/A7/Tuna is meer rechtop. Dat laatste sprint wel beter.
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
20-Jun-2024, 11:47 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Jun-2024, 12:11 PM door 365cycle.)
Jup. De stad in pakte ik altijd de DF. Naar m'n ex (100 km) heb ik weleens gesleuteld om met de Milan te kunnen gaan, terwijl de DF klaar stond om weg te rijden.
Het kan prima en het is op langere afstanden ook geen slechte fiets, ze zijn beide sportief, maar beide echt op hun eigen manier. Een beetje zoals je best naar Italië kan rijden in een Caterham, maar het fijner is om dat te doen met een Audi TT.
Overigens is er in een Tuna wel wat extra ruimte waardoor je flexibeler bent om vlakker te gaan liggen. Verder naar voren zitten in de DF (en dan dus m'n hoofd omlaag brengen) was geen optie, met name omdat heupen/bovenbenen dan dichter bij de voorste wielkasten kwamen. In de Tuna kan dat wel doordat er zoveel minder wielkast zit. Bijkomend voordeel is dat een Tuna daarmee mogelijk iets voorspelbaarder wordt, doordat je meer massa naar de voorkant brengt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.