17-Oct-2023, 12:20 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-Oct-2023, 12:39 PM door LigZeeuw.)
Ik heb een vraag aan de experts hier. De huidige voorvork die ik heb gekozen is eigenlijk een ATB vork, het was erg lastig om iets te vinden wat voor een redelijke prijs verkocht wordt (geen 500 euro), wat een rechte 1 1/8 buis heeft en wat geschikt is voor schijfremmen.
Maar nu ik de fiets zo half in elkaar zet vind ik de voorkant nogal hoog staan en zie ik dat de voorvork aan de bovenkant flink breder is dan een originele m-racer voorvork. Ik ben nu bang dat de ketting niet recht van trappers naar kettingrol kan lopen omdat de vork in de weg zit. Dus ik ben zekerheidshalve toch weer gaan zoeken naar eventueel een andere vork en kom dan al snel op amazon of aliexpress uit. Heeft iemand ervaring met (carbon) voorvorken van amazon/aliexpress? Zou zoiets bijvoorbeeld een kwalitatief (in de zin van 'breekt niet af als ik hard rem') goede optie zijn: Link?
Dit zijn trouwens de onderdelen die ik nu in huis heb:
- Shifters: Shimano SL-RS700 I-Spec II
- Voor derailleur: Shimano FD-F8000-F
- Achter derailleur: Shimano RD-R8000-SS
- Wielen: Mavic Ksyrium 30 Disc
- Banden: Vittoria Rubino Pro G2 28mm
Dit is wat er nu nog op het lijstje staat:
- Remmen: Shimano BL-MT501/BR-MT520
- Schijven: Shimano RT-MT800 160mm
- Crankstel: Shimano FD-R7000 52/36
- Balhoofdlagers (Iemand tips? Ik heb niet zon idee van de prijskwaliteit verhoudingen van de verschillende merken)
- Stoeltje
- Verlichting
Lijstje met want to have/nice to have:
- Fietscomputer: Sigma ROX 11.1 EVO sensor set
- Powermeter (4iii bijvoorbeeld)
- Tailbox
Maar nu ik de fiets zo half in elkaar zet vind ik de voorkant nogal hoog staan en zie ik dat de voorvork aan de bovenkant flink breder is dan een originele m-racer voorvork. Ik ben nu bang dat de ketting niet recht van trappers naar kettingrol kan lopen omdat de vork in de weg zit. Dus ik ben zekerheidshalve toch weer gaan zoeken naar eventueel een andere vork en kom dan al snel op amazon of aliexpress uit. Heeft iemand ervaring met (carbon) voorvorken van amazon/aliexpress? Zou zoiets bijvoorbeeld een kwalitatief (in de zin van 'breekt niet af als ik hard rem') goede optie zijn: Link?
Dit zijn trouwens de onderdelen die ik nu in huis heb:
- Shifters: Shimano SL-RS700 I-Spec II
- Voor derailleur: Shimano FD-F8000-F
- Achter derailleur: Shimano RD-R8000-SS
- Wielen: Mavic Ksyrium 30 Disc
- Banden: Vittoria Rubino Pro G2 28mm
Dit is wat er nu nog op het lijstje staat:
- Remmen: Shimano BL-MT501/BR-MT520
- Schijven: Shimano RT-MT800 160mm
- Crankstel: Shimano FD-R7000 52/36
- Balhoofdlagers (Iemand tips? Ik heb niet zon idee van de prijskwaliteit verhoudingen van de verschillende merken)
- Stoeltje
- Verlichting
Lijstje met want to have/nice to have:
- Fietscomputer: Sigma ROX 11.1 EVO sensor set
- Powermeter (4iii bijvoorbeeld)
- Tailbox