21-Oct-2023, 07:38 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Oct-2023, 07:40 PM door 365cycle.)
(21-Oct-2023, 05:39 PM)ZoefZoef schreef: Ik denk trouwens dat ik best wel teleurgesteld/boos/vul in zou worden als ik een gloednieuwe en behoorlijk prijizge velomobiel koop en binnen no-time de ketting er al afloopt. Dan zou je denken dat ze dat niet helemaal correct hebben afgesteld :/ Zou echt een flinke domper op de feestvreugde zijn.Velomobiel rijden is nou eenmaal iets minder universeel en wat minder massaproductie dan autorijden. Er is gewoon wat meer fijnafstelling noodzakelijk. Vaak gaat dan in 1x goed, maar je kan een keer pech hebben.
(21-Oct-2023, 06:35 PM)Hardloper schreef: Hij vroeg al, waarom geen ondersteuning. Nou je bent zo aan de 25km/u. Maar waarom dan niet 45km/u.Omdat je ook "zo" aan de 45 km/u bent
In een velomobiel groeit de motor langzaam maar zeker. Da's zo natuurlijk en mooi dat het bijna poëtisch is.
@Hardloper: Verkijk je trouwens niet op de snelheden. Het begint nu langzaam koud te worden. Je zal merken dat je niet sneller wordt, of misschien zelfs langzamer.
De invloed van de weersomstandigheden op rol- en luchtweerstand zijn echter fors, zeker als je 4 sporen trekt met relatief kleine wielen.
Laat je daar niet door tegen houden, je zal merken dat het in het voorjaar ineens een stuk soepeler gaat.