23-Oct-2023, 10:41 AM
(22-Oct-2023, 05:51 PM)Hardloper schreef: Eerlijk gezegd had ik al wat last van de knieën en heb toen bewust even rust gehouden. Geen fietsen / hardlopen en vandaag een stukje gerend. Droog shirt aan gedaan en daarna wat gefietst. Behoorlijk op de cadans gelet, om die ook rond minimaal de 90 te houden. Moet zeggen dit voelde echt wel beter en ja natuurlijk heb ik ook laten uitrollen, stond wel versteld van hoe ver je nog uitrolt. Ik had zeg maar 23km erop zitten in zo'n 47min.
Als hardloper ben je waarschijnlijk goed gewend naar je lichaam te luisteren. Dus als je je knieën voelt weet je dat wat je zojuist gedaan hebt op dit moment niet goed is. Ook het ritme vinden kun je als hardloper ook wel. Dat is hetzelfde op een fiets.
Gewoon fietsen en voelen. Bij het optrekken spelen er veel factoren, zeker hier waar het nergens vlak is, zoals in Brabant. Als ik al op een cadans reed ging het alleen om lange stukken, optrekken is gewoon gevoel. Maar ook de cadans kan weer afhangen van vorm van de dag.
Als ik jou was zou ik me eigenlijk niet bezighouden met de cadans. Leer de fiets aanvoelen en ook je lichaam. Cadans is prima als je sneller wil gaan fietsen of om te trainen.