26-Oct-2023, 12:26 PM
Om diezelfde reden neem ik in Geleen een rotonde in de verkeerde richting. Als ik de juiste richting volg, dan moet ik door een taxushaag heen kijken om de auto's te zien die ik eerst kruis. In de "verkeerde" richting kom ik eerst de auto's tegen die naar de rotonde toe rijden, en in die richting is er geen taxushaag die het zicht hindert. Dan is het wel mogelijk om op een veilige manier over te steken zonder uit je vm te moeten klauteren.
Zie streetview beeld
Eigenlijk is het slimmer om inderdaad laagblijvend groen te zetten, of in elk minstens een onderbroken soort groen (boomstammen storen mij doorgaans niet bijvoorbeeld) zodat je nog enigszins een overzicht hebt op het verkeer naast/voor je. Zit er een doorlopende heg tussen fietspad en rijbaan, dan heb je veel kans dat je me op de rijbaan vindt, tenzij daar veel en snel verkeer is.
Zie streetview beeld
Eigenlijk is het slimmer om inderdaad laagblijvend groen te zetten, of in elk minstens een onderbroken soort groen (boomstammen storen mij doorgaans niet bijvoorbeeld) zodat je nog enigszins een overzicht hebt op het verkeer naast/voor je. Zit er een doorlopende heg tussen fietspad en rijbaan, dan heb je veel kans dat je me op de rijbaan vindt, tenzij daar veel en snel verkeer is.