05-Nov-2023, 03:51 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Nov-2023, 03:58 PM door GerDilven.)
(05-Nov-2023, 02:49 PM)Wim -de roetsende schreef:(29-Oct-2023, 08:01 PM)Wim -de roetsende schreef:(29-Oct-2023, 06:41 PM)GerDilven schreef: Uitstappen zonder voetgaten is een ramp.
Je kunt je veel moeilijker afzetten.
Het ontwerp van dat kunststof frame zag er best aardig uit.
Een paar vragen:
Hoe zet jij je af als er wel voetengaten zijn?
Ik heb met uitstappen nog nooit gebruik gemaakt van de voetengaten.
Ik zou niet weten hoe dat zou moeten.
Ik zet mijn voet op de 'voetenbrug' en duw mij dan iets omhoog.
Welk kunststof frame bedoel je?
GerDilven, zou je hier nog eens naar willen kijken? Want ik ben toch wel benieuwd.
Misschien moet je toch de GT van AJ gaan testrijden.
Heeft sowieso een ruime instap. Ik vind het echt ideaal.
Wel voetgaten, tot op voorheen:eerst op de vloer en zodra omhoog getild, de voeten op het middenstuk.
Sinds afgelopen week heeft theo een hoeklijn achter het voetgangers gemonteerd aan één zijde. Nu zet ik me hierop af.Dit werkt stukken beter en ik merk dat ik eigenlijk aan de andere kant nu ook wel zo'n hoeklijn wenselijk is.
Omdat ik een pijntje aan mijn biceps heb sinds een half jaar, is dit ter sprake gekomen en heeft Theo hiervoor deze oplossing aangedragen..
Nu zet ik me dus middels de hoeklijn en door mijn ellebogen op de rand af te zetten. Eerder waren dat mijn handen en was het een leuke triceps oefening.
Zodra ik nu op het midden van zitje geraak, kunnen mijn voeten op de brug en duw ik me gemakkelijk omhoog.
Kunststof frame: bij een strada en quest zit in het midden een buis 40x40mm.
Die zie je niet bij de snoek-L, alleen een kunststof middenstuk. Geen idee wat zich daarin bevindt, dat kon ik niet goed zien, want ook die lucht uit dat voorste gat, komt bij het scharnierpunt van het stuurtje er weer uit, dacht ik.
Milan GT: ruime instap:
Ja dat zag ik wel ja.
Hoe doe je dat dan in de zomer.
Wat kan er dan allemaal snel af en op, bij een zomerse regenbui?
(05-Nov-2023, 01:58 PM)365cycle schreef:(05-Nov-2023, 01:14 PM)GerDilven schreef: Blijkbaar is mijn gedachten niet de enige.Zo werkt het niet. Ik ken AJ behoorlijk goed. De QV is om te kunnen rijden met kind, de andere fiets moet net ruim genoeg en verder zo snel mogelijk zijn. De Snoek L is sneller dan de Milan GT, en tsja, na een paar jaar wil je ook weleens wat anders.
Een praktijk gevalletje:
Zie op het de advertenties: waarop deze Milan GT rijder, deze fiets te koop aanbiedt.
Daarnaast heeft ie een QV. En is de snoek-L reeds besteld.
Als je dan een VM verkoopt, gaat de minst leuke eruit lijkt me.
Ik heb nu een Bülk, maar de Milan GT was zeker ook een hele fijne fiets, met een paar kwaliteiten die ik nu moet missen. De Bülk zit dichter bij een SL qua stroomlijn, maar is op de plaatsen waar ik het nodig heb/fijn vind (knieën en schouders) ruimer dan de Milan GT. Daarnaast waren er een aantal dingen die de Bülk wel heeft en de Milan niet had, met nadruk op had; kap met motorvizier bijvoorbeeld.
Bedank voor je toelichting.
Erg interessant.
Zal er nog eens een nieuwe racekap komen, waarbij de quest+strada een motorvizier heeft?