09-Nov-2023, 07:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Nov-2023, 07:49 PM door BeMyGuess.)
Hallo mensen,
Ik zag het bericht van 365cycle en dacht meteen het forum ook maar te joinen. Er valt veel te bespreken over deze velomobiel en toegegeven heeft het zijn fouten, maar zeker ook zijn waardes. Even alvast een antwoord op enkele opmerkingen die ik zag:
Prijs die goedkoop is: klopt, in vergelijking met een andere velomobiel is hij een stuk goedkoper en dat heeft mij ook over de streep getrokken. Naar kwaliteit toe is het best goed gebouwd, het prijsverschil ligt hem voornamelijk erin dat er geen carbonvezel gebruikt is volgens mij.
Ketting of dyneema? De eerste modellen die geleverd zijn werden met dyneema koord geleverd net als mijn exemplaar. Kort door de bocht vind ik het systeem slecht. Pedalen zijn 100x beter en daarom zijn ze er ook op overgestapt. Ben benieuwd wat 365cycle ervan vindt, maar ik zou niet te enthousiast worden over doortrappen want na 25km/h is het met de dyneema koorden te moeilijk dit erboven te gaan drijven. Het probleem zit hem voornamelijk in het tussenwiel volgens mij, dat is te groot waardoor de weerstand gigantisch wordt op je benen. Het grootste probleem dat ik nu ervaar met NLM004 (ja de 4e uit de productielijn) heeft alles te maken met die koorden.
Even uitgelegd: De ketting komt het body binnen naar een soort wielen waarop de dyneema koorden bevestigd zijn, deze lopen links en rechts door naar twee doorvoeren waar ze uitkomen en je twee voetwraps bevestigd die zweven in de cockpit. Wanneer je stilstaat en je je voeten erin stopt zit je als het ware in een foetus houding omdat de dyneema koorden ingetrokken worden wanneer er geen aandrijving is. Dit is enorm vervelend aangezien deze enkel vrij komen als er aandrijving is... Maar hoe breng je 50kg + eigen gewicht in beweging vanuit foetushouding en op een groot verzet... het antwoord is simpelweg NIET. De motorhendel moet eerst het voertuig in beweging brengen en daarna kun je aan het trappen gaan. Eenmaal aan het trappen is de motor wel enorm krachtig en zit je in no time aan 25km/h. Erboven gaan lukt niet door het hoge verzet, je moet te veel kracht geven om het voertuig sneller te laten gaan.
Ik sprak al over het gashendel: het andere probleem. De velomobiel werd mij geleverd na heel veel info en navraag en belofte op EU-compatibiliteit... Helaas is in België het niet toegestaan om een gashendel te hebben die 25km/h haalt zonder gelijkvormigheidsattest, hetgeen volgens Graham Browne (de ontwerper) in aanvraag zou zijn. Nu heb ik dus een controller nodig van 6km/h en liefst pedalen. Deze kit kan mij geleverd worden tegen 200£ onderdelenkost zonder transport en douanekosten of laat staan dat ik het kan installeren.
Over de prijs las ik ook dat ik nog iemand was die niet genoeg wou investeren voor een EU velomobiel. Dit klopt, ik ben 24 jaar, momenteel nog werkloos en geen gespaarde centen. Ik ben gepassioneerd om een fun-vehicle te hebben en heb na veel wikken en wegen de gok gemaakt om NLM004 aan te schaffen. De juiste keuze of dom? Tjah, wie niet waagt niet wint he!
Want laat ons eerlijk zijn, looks heeft NLM004 zeker
Laat mij gerust meer weten ik ben hier om op jullie vragen te antwoorden.
(Gelieve de financiële kwesties wel achterwege te laten, ik ben ermee bezig
Student BIM bouwkundig tekenaar momenteel na mijn bachelor dierenzorg te behalen waarmee ik niet aan de slag kan wegens een rugprobleem
Maar er is licht aan de tunnel
)
Vriendelijke groeten uit Ieper allemaal
1 kabelknipje en de motor blijft geven hoor
Kun je heel goed een verborgen knop voor gaan implementeren die begrensd wanneer je wilt en onbegrensd wanneer je dat ook wil
Ik zag het bericht van 365cycle en dacht meteen het forum ook maar te joinen. Er valt veel te bespreken over deze velomobiel en toegegeven heeft het zijn fouten, maar zeker ook zijn waardes. Even alvast een antwoord op enkele opmerkingen die ik zag:
Prijs die goedkoop is: klopt, in vergelijking met een andere velomobiel is hij een stuk goedkoper en dat heeft mij ook over de streep getrokken. Naar kwaliteit toe is het best goed gebouwd, het prijsverschil ligt hem voornamelijk erin dat er geen carbonvezel gebruikt is volgens mij.
Ketting of dyneema? De eerste modellen die geleverd zijn werden met dyneema koord geleverd net als mijn exemplaar. Kort door de bocht vind ik het systeem slecht. Pedalen zijn 100x beter en daarom zijn ze er ook op overgestapt. Ben benieuwd wat 365cycle ervan vindt, maar ik zou niet te enthousiast worden over doortrappen want na 25km/h is het met de dyneema koorden te moeilijk dit erboven te gaan drijven. Het probleem zit hem voornamelijk in het tussenwiel volgens mij, dat is te groot waardoor de weerstand gigantisch wordt op je benen. Het grootste probleem dat ik nu ervaar met NLM004 (ja de 4e uit de productielijn) heeft alles te maken met die koorden.
Even uitgelegd: De ketting komt het body binnen naar een soort wielen waarop de dyneema koorden bevestigd zijn, deze lopen links en rechts door naar twee doorvoeren waar ze uitkomen en je twee voetwraps bevestigd die zweven in de cockpit. Wanneer je stilstaat en je je voeten erin stopt zit je als het ware in een foetus houding omdat de dyneema koorden ingetrokken worden wanneer er geen aandrijving is. Dit is enorm vervelend aangezien deze enkel vrij komen als er aandrijving is... Maar hoe breng je 50kg + eigen gewicht in beweging vanuit foetushouding en op een groot verzet... het antwoord is simpelweg NIET. De motorhendel moet eerst het voertuig in beweging brengen en daarna kun je aan het trappen gaan. Eenmaal aan het trappen is de motor wel enorm krachtig en zit je in no time aan 25km/h. Erboven gaan lukt niet door het hoge verzet, je moet te veel kracht geven om het voertuig sneller te laten gaan.
Ik sprak al over het gashendel: het andere probleem. De velomobiel werd mij geleverd na heel veel info en navraag en belofte op EU-compatibiliteit... Helaas is in België het niet toegestaan om een gashendel te hebben die 25km/h haalt zonder gelijkvormigheidsattest, hetgeen volgens Graham Browne (de ontwerper) in aanvraag zou zijn. Nu heb ik dus een controller nodig van 6km/h en liefst pedalen. Deze kit kan mij geleverd worden tegen 200£ onderdelenkost zonder transport en douanekosten of laat staan dat ik het kan installeren.
Over de prijs las ik ook dat ik nog iemand was die niet genoeg wou investeren voor een EU velomobiel. Dit klopt, ik ben 24 jaar, momenteel nog werkloos en geen gespaarde centen. Ik ben gepassioneerd om een fun-vehicle te hebben en heb na veel wikken en wegen de gok gemaakt om NLM004 aan te schaffen. De juiste keuze of dom? Tjah, wie niet waagt niet wint he!
Want laat ons eerlijk zijn, looks heeft NLM004 zeker
![Wink Wink](https://ligfietsers.nl/images/smilies/wink.png)
Laat mij gerust meer weten ik ben hier om op jullie vragen te antwoorden.
(Gelieve de financiële kwesties wel achterwege te laten, ik ben ermee bezig
![Wink Wink](https://ligfietsers.nl/images/smilies/wink.png)
![Smile Smile](https://ligfietsers.nl/images/smilies/smile.png)
![Wink Wink](https://ligfietsers.nl/images/smilies/wink.png)
Vriendelijke groeten uit Ieper allemaal
(09-Nov-2023, 07:16 AM)Wim -de roetsende schreef:Citaat:Zou je denken dat het met 25 wel fijn is? Wink
Gaat dat ding maar 25km/u![]()
![]()
Dan vind ik het nog geen €1000,- waard.
1 kabelknipje en de motor blijft geven hoor
![Wink Wink](https://ligfietsers.nl/images/smilies/wink.png)
![Smile Smile](https://ligfietsers.nl/images/smilies/smile.png)