09-Nov-2023, 11:44 PM
(09-Nov-2023, 09:51 AM)365cycle schreef: Als het echter in de buurt zit bij een klassieke DF, dan is het niet per definitie gevaarlijk ofzo. Vooral irritant.
Dit verbaast me ergens wel. Ik heb in ieder geval niet het gevoel dat de gewone Quest het beter doet dan de Milan GT; de SL is in ieder geval iets gevoeliger dan de GT.
Dat zou betekenen dat een XS in tegenstelling tot een gewone Quest een baken van stabiliteit is. Gezien ik weleens een XS met stormstrips gezien heb vraag ik me dan af; heb je de XS en de SL ook weleens kort na elkaar gereden?
Ik vond de Mango nog veel zijwindgevoeliger dan de DF.
De XS vond ik niet te vergelijken met een gewone Quest.
Die van mij was wel verlaagd met stugge veren. Onder andere daardoor extreem zijwindONgevoelig.
Ik heb ze niet kort na elkaar gereden, maar ik weet echt wel wat het verschil is.
De SL is bijvoorbeeld wel stabieler in de bochten dan de XS. De XS kreeg ik wel op 2 wielen, de SL nog nooit (behalve dan die ene keer dat ik om ging, maar dat was een rare samenloop van omstandigheden).
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler