12-Nov-2023, 10:57 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Nov-2023, 11:06 AM door BeMyGuess.)
(11-Nov-2023, 08:51 PM)Bob Hagendijk schreef: Zitten die straps nou om de voorkant van je voet/been ipv onder je voet? Dan kan je toch helemaal geen kracht zetten?
Edit: zo te zien ook onder je voet, maar het eerste stuk lijk je in een heel ongemakkelijke houding te moeten doen. Is dat alleen bij wegrijden? Dat je tijdens het rijden je benen minder op hoeft te trekken?
Inderdaad, tijdens het rijden kome de dyneema koorden meer naar voren en dan is de trap beweging meer vanzelfsprekend. Maar die straps zijn zoals je kan verwachten niet comfortabel en kun je zelfs met bevestiging onder je voet weinig kracht op zetten. Sterker nog is de beweging die je zet vrij in alle richtingen. Dus als jij wil trappen dan gaat je ene knie naar rechts en de andere naar linksboven... tot je eens tegen de stuurkolom komt en een flinke blauwe plek erbij hebt. Ik verlang al naar pedalen
(11-Nov-2023, 10:36 PM)Jeroen S schreef: Er zijn dus toch mensen die op basis van een gelikt plaatje en mooie marketing zo'n product kopen. Ik vind het erg jammer voor je dat je hierin gestonken bent.Ik ben overhaald door de looks en het aanlokkelijke prijskaartje inderdaad. Kon mij echt geen €10.000 laten uitgeven aan een velomobiel, achteraf bekeken had ik beter een tweedehands velomobiel gekocht.
Het ziet er fantastisch uit, maar functioneel klopt er helemaal niks van.
(11-Nov-2023, 10:49 PM)ZoefZoef schreef: Ik snap na het plaatje te hebben gezien, geen zak waarom ze voor zo'n aandrijving hebben gekozen? Uberhaupt, kun je daar op een stabiele wijze mee trappen, zoals bij een fiets wel het geval is?
365cycle zal het ongetwijfeld wel beter kunnen omschrijven, dus zie nu al uit naar zijn review van de rit als ie die kant opgaat voor een proefrit.
Zoals ik al zei kun je inderdaad geen stabiele trapbeweging geven, er is nergens een stabiel platform om je mee af te zetten. Als ik kijk naar hun video's dan is duidelijk dat hun idee van trappen niet overeenkomt met mensen die in een velomobiel willen rijden.
(11-Nov-2023, 11:25 PM)Gideonaut schreef: wow ik heb nog nooit zo'n gedrocht van een pedaal systeem gezien.. dat kan toch niet goed voor je zijn? dat ding weegt bijna 60 kilo! Ik krijg spontaan last van m'n knieën als ik naar die foto's kijk.
Daarom heb je een gaspedaal erop zitten, eenmaal hij op dreef is komen die naar voren die pedalen en kun je ze ook zo houden als het ding stopt, efficiënt is het allerminst.
(12-Nov-2023, 08:24 AM)Roepers schreef: Als ik de foto's zo zie is dat sportautostuur niet combineren met een gewoon pedaalsysteem in de NLM. Je knieën worden naar buiten gedwongen.
Groet,
Marco
Ik denk dat je die foto verkeerd ziet, mijn knieën, zitten enkel op die positie op die foto omdat ik stilsta, eenmaal je aan het rijden bent heb je heel veel ruimte in de velomobiel. Als ik dan toch een positief puntje moet aanhalen van mijn NLM557 dan is het het stuurwiel, daar zit duidelijk race ervaring achter van de ontwerper.