13-Nov-2023, 06:59 PM
Hallo allen,
Ik log maar weer eens in op het forum, uiteraard direct met een vraag...
Ik heb zegmaar het tegenovergestelde probleem van Wim in zijn topic.
Twee lekke banden achtereen op dezelfde plek, dus nadere inspectie, waarbij toch best veel scheuren in de buitenband met steentjes etc. erin. (De vm staat buiten. Mijn ervaring is dat banden daar ook sneller die verweren.) Nu floepte de Super Moto vouwband tijdens voorzichtig oppompen al eens van de velg, dus ik deed een dubbelcheck en liet 'm een tijdje staan voordat ik 'm volledig afpompte.
Knal! En: knal! Want de eerste knal was dus blijkbaar alleen nog maar een floep.
Afijn, ik typ dit dus in de bus. Mijn vraag: is dit een ding bij oudere vouwbanden, die wellicht wat uitgelubberd zijn? Of heb ik gewoon twee linkerhanden en koop ik beter een draadband als vervanger.
Bedankt!
Ik log maar weer eens in op het forum, uiteraard direct met een vraag...
Ik heb zegmaar het tegenovergestelde probleem van Wim in zijn topic.
Twee lekke banden achtereen op dezelfde plek, dus nadere inspectie, waarbij toch best veel scheuren in de buitenband met steentjes etc. erin. (De vm staat buiten. Mijn ervaring is dat banden daar ook sneller die verweren.) Nu floepte de Super Moto vouwband tijdens voorzichtig oppompen al eens van de velg, dus ik deed een dubbelcheck en liet 'm een tijdje staan voordat ik 'm volledig afpompte.
Knal! En: knal! Want de eerste knal was dus blijkbaar alleen nog maar een floep.
Afijn, ik typ dit dus in de bus. Mijn vraag: is dit een ding bij oudere vouwbanden, die wellicht wat uitgelubberd zijn? Of heb ik gewoon twee linkerhanden en koop ik beter een draadband als vervanger.
Bedankt!