18-Nov-2023, 05:33 PM
(18-Nov-2023, 03:32 PM)365cycle schreef:(18-Nov-2023, 03:13 PM)Hardloper schreef: Ik zie trouwens niet heel extreem veel verschil tussen de 2 standen.Er zit een regelbare weerstand tussen dus je kan 'm instellen zoals je zelf wil.
Verder: Ik heb een spanningsmetertje in het zicht, kan dus altijd zien hoeveel spanning ik nog heb. Die keer dat m'n lichten ineens uit gingen terwijl ik een tegenligger had op een donker weggetje vond ik echt niet fijn
Ergens ligt de grens. Bij welke spanning vallen de lampen echt uit?
Zodra bij mijn quest de accu leeg raakte, merkte ik dat aan de toeter die niet meer wilde werken en bij het remmen vielen mn voorlichten dan uit. Of het was dat bij het toeteren de lichten uitvielen, weet dat niet meer helemaal zeker. In ieder geval was dat voor mij de indicatie om de accu weer bij te laden of van accu te wisselen. Ik had twee accu's die ik gewoon afwisselde. Beide in de quest met klittenband; omwisselen was een kwestie van een paar seconden bij stilstand. Connectortje los en inklikken bij de andere accu.
Merkte ik dat de accu's leeg raakten dan gebruikte ik de dagrijverlichting - de twee ledjes aan de voorzijde - zodra dat mogelijk was en enkel in echt donkere stukken pas de normale verlichting. Ook zette ik vaak maar 1 van de twee B&M lampen aan om energie te sparen.