18-Nov-2023, 08:04 PM
(18-Nov-2023, 07:46 PM)Freek1970 schreef: Willeke, daar lijkt een bak power in te zitten. Mijn Quest 241 is nog 6 volt. Omdat het allemaal tweedehands spul is stop ik de reserve Sigma nipack accu in de Velomobiel tas. Ik kan ook niet een hele heen en terug reis (43 km enkel) op 1 zon accu doen ik moet een x wisselen (of nog sneller fietsen ?.)
Freek
Een bak power of zuinige lampen.
Ik had in de Quest ook dat de koplamp sterk verminderde bij ander electra gebruik als de accu bijna leeg was, en 6 volt.
In de Strada viel onderweg het licht uit, het was rond zonsopkomst dus ik had het licht niet echt nodig op dat moment. Blij te weten dat het normaal is maar ik zou liever een seintje krijgen voor het gebeurt. Dit is een 12 volt systeem.
In de zomer gebruik ik minder dan een accu lading, nu is het alleen de rit naar het werk, het is alleen als ik in de avond weg ga dat ik mijn licht nodig heb.
Bij beide fietsen kwam de accu met de fiets.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)