04-Dec-2023, 02:28 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Dec-2023, 02:29 PM door 365cycle.)
(04-Dec-2023, 02:13 PM)PieterTrapt schreef: Ik neem aan dat je doelt op die vreselijke Tesla Cybertruck? Boeiend is ook dat dat kreng niet alleen dodelijk is voor wandelaars en fietsers, maar óók voor de chauffeur en inzittenden zelf. Er zijn géén kreukelzones, en dus wordt een botsing met 35 mijl/u (=56 km/u) al snel dodelijk.Jup, die bedoelde ik inderdaad. Overigens rijden hier al heel veel auto's rond zonder kreukelzones, sterker nog: Ik heb er zelf een paar gehad. Ideaal als je vaak zware aanhangers moet trekken. Een 4x4 met een ladderchassis is ongelofelijk sterk, en daardoor stabiel met 3500 kg aan de hobbyknobbel.
Eén van die auto's heb ik met schade gekocht en zelf gerepareerd. Ondanks een flinke kop-staartbotsing was er niet zoveel stuk. De inzittenden hadden wel allebei gebroken ribben, door de gordels
(04-Dec-2023, 02:13 PM)PieterTrapt schreef: In Europa weten we al een jaar of 70 dat kreukelzones helpen. Maar Tesla weet ook hier weer alles "beter". Gelukkig komt dit ding nooit in Europa te rijden. Want voldoet niet aan de veiligheidseisen.Dat bedoelde ik dus: bij zo'n 4x4 heb je gewoon geen kreukelzone. Als je 'm tegen een andere auto parkeert heb je geluk als die wél een kreukelzone heeft. Zet je 'm tegen een muur of een boom, dan moet je lijf een enorme klap verwerken.
Mijn geld staat erop dat de CyberTruck hier wel op de markt gaat komen. De Hummer H1 reed hier ook gewoon rond, ook al was dat dan een aangepaste versie.
Ik heb er namelijk geen vertrouwen in dat de verantwoordelijke ambtenaren hun prioriteiten op orde hebben. Verwacht zelfs dat ze zichzelf in bochten gaan wringen om de CyberTruck ook gewoon op een autokenteken te krijgen, en dus geen vrachtwagenkenteken incl. verplichte snelheidsbegrenzer @ 88 km/h.
Sorry, wat dat betreft ben ik echt geen optimist.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.