07-Dec-2023, 09:31 PM
(07-Dec-2023, 01:36 PM)Roepers schreef: Een derailleur in dagelijks gebruik raakt toch vervuild zelfs in velomobiel.
Een Rohloff is een wonder van techniek en efficiëntie, bovendien onderhoudsarm.
Maar het gaat om in velomobiel altijd om snelheid. De Snoek L gooit nu hoge ogen want het lijkt nu allersnelste velomobiel te zijn.
Je kan met een goede Versatile toch perfect tevreden zijn ook al is het niet de snelste, lijkt mij. Daar gaat het toch om: ben je er blij mee? Niet: is het de snelste? Ik blijf erbij, dat is niet hetzelfde.
Groet,
Marco
Mijn derailleur raakt niet vervuild hoor.
Ik vind dat een Rohloff juist erg zwaar fietst en dus helemaal niet efficiënt is.
Marco, jij begint erg vaak over de hoge snelheid van de vm en dat vm-rijders alleen maar de allersnelste vm willen.
Daar gaat het mij echter helemaal niet om, terwijl ik toch één van de allersnelste vm-en heb. Ik wil echter met zo weinig mogelijk energie zo ver mogelijk kunnen fietsen. Waarom? Omdat ik simpelweg weinig energie heb en toch graag iets verder wil fietsen. Ik rijd dus helemaal niet zo hard met die snelle vm.
Ooit schreef Theo/DF20 dat het juist voor de minder sterke rijders ontzettend belangrijk is om met lichtlopende banden te rijden. En dus ook met een lichtlopende vm. Niet voor de allerhoogste snelheid, maar om met minder energie toch te kunnen fietsen.
Ik zou met een Versatile op geen enkele manier tevreden zijn. Deze vm vind ik ongelooflijk zwaar (om in te) rijden. Ik reed ermee met de energie/inspanning waarmee ik in de XS 35km/u zou fietsen. In de Versatile reed ik met dezelfde energie echter maar 25km/u. Het gaat hier niet om de snelheid, maar dat ik dus met zo'n vm veel minder ver kan fietsen met dezelfde energie/inspanning.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler