Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Is de Mango nog steeds de moeite waard anno 2023?
#96
(31-Dec-2023, 02:29 PM)metro2005 schreef:
(31-Dec-2023, 12:46 PM)365cycle schreef:
(19-Nov-2023, 09:00 PM)GerDilven schreef: Is het je waard om in een quest dan 2.5 km op 30km om te rijden?
En dat dan 10x in de week?
Oeps, deze had ik nog even gemist. Ehh... JA! Volmondig ja. 
Vrij nauwkeurig zelfs Big Grin 
Mijn woon-werkroute in de Quest begon als 26 km, want ik dacht slim te zijn en de route zo kort mogelijk te maken.
Al vrij snel ontdekte ik dat je niet heel blij wordt van de hele tijd optrekken, en toen groeide de route naar 29.2-29.8 km (er zat wat variatie in).

Op de langste route was ik meestal het snelst. Met de DF was ik grappig genoeg vaak sneller op de kortere van die 2 varianten, omdat de acceleratie van de DF veel beter was. De stoplichten maakten minder uit.

@metro2005: Welkom! En als je een nieuwe velomobiel uit wil proberen kan ik er een paar aanraden op basis van je verhaal:
- Tuna, omdat die bijna alle eigenschappen heeft waar je over vertelt, maar ook veeeeel efficiënter is dan de Mango. 
- Bülk, want nog iets sneller dan de Tuna, de ventilatie is voor een moderne velo goed en je toerkap gaat nooit wegwaaien want die zit vast Smile

Dank je wel. De Bülk had ik ook al op de radar maar heb mijn oog vooral laten vallen op de snoek en de quatrovelo en wellicht een quest. De snoek natuurlijk vanwege de extreme efficiency maar of hij in het dagelijkse verkeer praktisch genoeg is? Draaicirkel van 14 meter.. oef en heul laag, ik kwam met de mango sommige drempels al niet over zonder de bodem over de grond te schrapen. De QV lijkt praktisch en toch vlot en heeft wat meer bodemvrijheid (en mag op de weg) maar zal wat langzamer zijn, hopelijk wel vlotter dan de mango. Ook ben ik benieuwd of de niet helemaal dichte 'race' kap (hoofd in kap) goed genoeg is bij regen en kou?  Zou fijn zijn als er een tabelletje is ergens met welke snelheden je bij een bepaald vermogen haalt om velomobielen onderling te kunnen vergelijken.  Doel is een kruissnelheid van 40-45km/u bij 180-200w , geen idee of de QV dat haalt? De snoek volgens mij wel.

Denk dat ik in het voorjaar eens ga proberen in beide een proefrit te maken maar ik ben bang dat de wachttijd behoorlijk lang gaat zijn gezien het orderboek bij velomobiel.nl

De Tuna is lekker wendbaar. En met een zonnedak op de fiets zit je niet geheel gesloten. Het beste is om ook bij ICB langst te gaan als je een goede afgewogen keus wil maken

gr.

Piet
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , metro2005


Berichten in dit topic
RE: Is de Mango nog steeds de moeite waard anno 2023? - door Piet K - 31-Dec-2023, 04:17 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik denk dat de trend...Jeroen S — 08:52 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Coen en Sander ware...ZoefZoef — 08:52 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ondertussen zijn we ...bucovaina — 08:21 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Met op de link klikk...Willeke_IGKT — 08:20 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Coen en Sander waren...De tovenaar — 08:14 AM
Klikpedalen omhoog trekken tijdens het ...
Ik rij nooit op mijn...Willeke_IGKT — 08:08 AM
Klikpedalen omhoog trekken tijdens het ...
Heb je wel eens hond...Fietsbennie — 07:36 AM
Klikpedalen omhoog trekken tijdens het ...
Ik had zelf geen e...Niels van der Wal — 06:58 AM
(Lig)fietsongelukken in de media
Hier een ongeval i...ZoefZoef — 06:53 AM
Klikpedalen omhoog trekken tijdens het t...
Ik had zelf geen erv...bucovaina — 06:18 AM
Zie jij het zitten om moderator te word...
Ik heb in elk geval ...Fietsbennie — 10:17 PM
Q501: het project
Dank allen! Ik ga er...TimSch — 10:16 PM
Ritjes van Atrike
Had je wel een verre...Lopopodium — 09:38 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Ik heb een flinke do...Bob Hagendijk — 09:33 PM
Ligfietsen en velomobielen in Streetview
Noorderligt he...Wim -de roetsende — 09:30 PM
Zie jij het zitten om moderator te word...
Dat stukje fietsen w...Willeke_IGKT — 09:15 PM
Banden, banden en nog eens banden
Wat is tegenwoordig ...TimSch — 09:06 PM