02-Jan-2024, 01:30 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Jan-2024, 01:34 AM door datakneder.)
(02-Jan-2024, 12:22 AM)Bob Hagendijk schreef: Aangezien het onder accesoires staat en niet onder velomobielen heb ik de volgende vraag: heeft zoiets op een open ligger zin met kruissnelheden tussen de 30 en 35 km/u? En is dat verstandig met een daily driver? Of word je dan met windkracht 4 zijwind van de weg geblazen?
Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft. Wel weet ik dat wielrenners wel met open voorwiel rijden vanwege de wind. Dat geeft te denken. Maar daarentegen heb ik ook eens een 28" voorwiel gezet in een M5 20-28. Met die twee grote wielen heb ik geen discussies meer gehad dat ik slecht zichtbaar was. Het was wel even leren op te starten (flintstonen), maar eenmaal op gang kon ik de fiets goed bedienen. Ik zou zeggen dat het het proberen waard is of jij er prettig mee kan fietsen als daily driver. Maar dan zonder de investeringen van die eerder genoemde voorbeelden. Ik heb zelf twee dichte voorwielen gemaakt door er rioolbuis tegenaan te zetten. In de oven op temperatuur brengen en op het wiel leggen met een beetje druk, heb je zo de vorm te pakken.
(02-Jan-2024, 12:45 AM)365cycle schreef: Dubbel voor? Dan hebben de remmen geen koeling meer.
Ook als je velgremmen hebt? En het gaat hier om wedstrijden. Dan kan je vaak wel af met enkel remmen achter.
Edit: Ik bedenk me net dat Wim dus misschien wel in een VM reed. Dan is er nog een ander argument, de baan. Ik zou het rustig wagen om dat bijvoorbeeld te doen bij de LEL. Ook op een wielerbaan zijn er zo weinig remmomenten. Slechts kort als een voorstander in de weg zit. Niet om van 60 -> 15 te gaan om een schrpe bocht te nemen.