Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plannen voor gezinsfietsvakantie: tips gevraagd
#14
Dankjewel Jeroen! Erg waardevol om jullie ervaringen te lezen! 

Een paar inhakers: 

Citaat:Wind je niet op als ze om de haverklap pauze willen, voor een slokje drinken, vliegje in het oog, tja en nu moet ik plassen, waar is de WC? Ik heb honger, mag ik een snoepje?

Opwinden zit niet echt in mijn aard gelukkig  Tongue Maar dit lees ik meer en ik stel momenteel dagelijks het aantal streefkilometers per dag naar beneden bij. Het uitgangspunt: "Als de smurf het leuk vindt, is het voor iedereen leuk" neem ik voor dit soort avonturen nog een beetje extra serieus. Dus wat jij zegt: ideaal gesproken komt er een route met veel leuks onderweg waar we zonder enige haast kunnen stoppen.

Citaat:Naar mijn mening is het beste hulpmiddel om beter te fietsen een redelijke fiets. (...) Afhankelijk van de lengte kan de overstap naar een 26 inch "mtb" kinderfiets een overweging zijn. Daar heb je dan ook weer duidelijk lichter lopende bandjes voor. Wat mij betreft liever ernaast en dan een hand op de schouder, aan het zadel of aan de drager, dan met een touwtje. Erg hard gaat het toch niet dus dat werkt best voor een stukje.

De 22" fiets heeft ze nog maar net, ze komt dus pas van een 18". Het prinsesje is relatief klein van stuk en groter dan 22" is echt te groot voor haar. Over die sleepconstructies lees ik gemengde reacties. Ook wel dat ze niet geschikt zijn voor de openbare weg, alleen tijdens mountainbiken o.i.d....Jouw opmerking over gewoon stukje duwen is eigenlijk zo gek niet. De Sinner heeft onderstuur en het gaat wel erg gemakkelijk om dan een stukje te duwen. En vooral die laatste zin is goed om in de oren te knopen: het zal inderdaad niet hard gaan, dus stukje duwen is dan eigenlijk ook geen probleem  Smile
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Plannen voor gezinsfietsvakantie: tips gevraagd - door TimSch - 15-Jan-2024, 10:05 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hoi Hoi
Welkom hier, leuk da...Jeroen S — 07:46 AM
verschil Snoek en Snoek L
Nici reed nogal hard...Jeroen S — 07:33 AM
Hoi Hoi
15 jaar geleden he...Wim -de roetsende — 06:30 AM
wat ze zeggen
Maar ik vrees ervo...Wim -de roetsende — 06:25 AM
verschil Snoek en Snoek L
Ik denk dat Eva gevr...Willeke_IGKT — 06:07 AM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Ik zou je uitschelde...Willeke_IGKT — 06:04 AM
verschil Snoek en Snoek L
Omdat de Snoek...Niels van der Wal — 05:58 AM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Ik werd vorige wee...Veloquest — 01:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Wat een hoop velom...Veloquest — 01:15 AM
Medeliggers onderweg
afgelopen woensdag 1...Veloquest — 01:14 AM
Hoi Hoi
15 jaar geleden heb ...Aernout — 12:27 AM
verschil Snoek en Snoek L
Omdat de Snoek e...Hardloper — 10:48 PM
wat ze zeggen
 Van mij mag j...Hardloper — 10:45 PM
verschil Snoek en Snoek L
Omdat de Snoek en ...Wim -de roetsende — 10:16 PM
verschil Snoek en Snoek L
Misschien heb je wat...Gideonaut — 09:35 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Bij mijn pech (had e...GertBr — 09:33 PM
wat ze zeggen
 Van mij mag je ...Wim -de roetsende — 09:30 PM