19-Jan-2024, 09:49 PM
Ik heb er ondertussen ongeveer 75 km op zitten. De trapbeweging gaat nu vloeiend. De kruissnelheid is niet meetbaar anders. Het optrekken is beduidend langzamer en ook de topsnelheid is minder. In situaties die veel coördinatie vereisen gaat het nog wel eens mis. In een bocht met een vrachtwagen achter me die het blijkbaar nodig acht op de claxon de drukken, terwijl ik probeer op snelheid te komen. Ik heb wel het idee dat als ik 'echt rond' trap ik meer kracht kwijt kan bij het trekken aan de pedalen.
Het lijkt er op dat ik dus minder maximale kracht kwijt kan. Dat kan liggen aan het feit dat ik andere spieren gebruik die het niet gewend zijn. Ook kan het een mentale component zijn, waarbij ik mijn fiets wil beschermen. Veel kracht waar het mis gaat kan ook tot veel schade lijden. Maar het kan ook liggen aan de houding van mijn lichaam als ik veel kracht moet zetten.
Over dat laatste heb ik een vraag aan de forumgebruikers. Ik heb data lopen zoeken over hoeveel kracht je met je been kunt zetten in relatie tot de kniehoek en de heuphoek. Ik dacht dat dat soort data eenvoudig te vinden was, maar tot op heden heb ik niets gevonden. Weet iemand van jullie waar ik dat zou kunnen vinden?
Het lijkt er op dat ik dus minder maximale kracht kwijt kan. Dat kan liggen aan het feit dat ik andere spieren gebruik die het niet gewend zijn. Ook kan het een mentale component zijn, waarbij ik mijn fiets wil beschermen. Veel kracht waar het mis gaat kan ook tot veel schade lijden. Maar het kan ook liggen aan de houding van mijn lichaam als ik veel kracht moet zetten.
Over dat laatste heb ik een vraag aan de forumgebruikers. Ik heb data lopen zoeken over hoeveel kracht je met je been kunt zetten in relatie tot de kniehoek en de heuphoek. Ik dacht dat dat soort data eenvoudig te vinden was, maar tot op heden heb ik niets gevonden. Weet iemand van jullie waar ik dat zou kunnen vinden?