19-Jan-2024, 11:03 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Jan-2024, 11:17 PM door Arend-Jan.)
(15-Jan-2024, 03:19 PM)Gideonaut schreef: Ik sta dr echt van te kijken hoe makkelijk het gegaan is (zo komt het over) en dat je zonder vacuum techniek toch nog een ijzersterke verbinding kan krijgen. Dit geeft mij ideeën voor de Waw die ik aan het opknappen ben, kan ik toch nog iets leuks proberen
Welke plamuur gebruik je trouwens? besteld of van de bouwmarkt?
Wat wel helpt is dat ik als kind al dingen bouwde, daar nooit mee ben gestopt, in Delft heb gestudeerd en sindsdien als ingenieur werk
Plamuur: dezelfde (zelfgemengde) epoxy als voor het lamineren, met 'micro-balloons' toegevoegd. Daarmee maak je het veel dikker en lichter. En na uitharden schuurt het prettig weg.
Dat had ik voor deze klus ook nog nooit gebruikt, maar is me erg goed bevallen Het is heel veel sterker dan plamuur van de bouwmarkt, en hecht ook fantastisch (want: epoxy).
Inmiddels 180 km met de fiets gereden, nog steeds super blij met het resultaat, ook in de sneeuw / op ijs is hij heel stabiel. Denk zelfs beter dan hij was...!
Heb wel geleerd dat je écht Loctite op de achterste wielbouten moet gebruiken, vanavond liep er een compleet uit. En aan de andere kant zat de bout ook al los -oeps-
De draaicirkel is nu inderdaad kleiner geworden dan hij was, de haarspeldbocht bij de Coenecoopbrug tussen Gouda en Moordrecht haal ik nu vrij makkelijk, dat ging vóór het verlengen alleen met een strookje gras aan begin en eind. Dus: check de voorste stuurstangen (of laat dat doen).. het scheelt veel! Ik kon ze een goed stukje naar buiten verplaatsen, waardoor de maximale stuuruitslag significant is toegenomen.
------
Ik heb trouwens vandaag nog een flinke lap carbon besteld, heb plannen voor de korte kap die ik sinds aanschaf ongebruikt op zolder heb liggen (maar die nu natuurlijk ook niet meer past)