25-Jan-2024, 11:16 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Jan-2024, 11:26 PM door datakneder.)
(25-Jan-2024, 09:38 PM)Jeroen S schreef: Helemaat vrolijk wordt ik er niet van, de moer blijft zitten in de as. En 12mm is volgens mij hier niet echt standaard. Maar met Amerikanen en meten weet je maar nooit wat ze aan het doen zijn.
Maar goed, geeft weer inspiratie mogelijk.
Dat met de moer lijkt me niet een goed plan.
Hij blijkt wel goed bevestigd te zijn. Dus linkercrank op de juiste plek, voor zover ik de filmpjes goed zie. Daardoor ben ik ook zeer verbaasd dat ik hem losgetrapt heb omdat het juist tegengesteld schroefdraad is. Afijn, hij was en is los. Mijn oplossing is om een stukje draadeind in de holle as te stoppen (Niet inschroefen, wan ik heb niet de juiste draad, maar voldoende om de draad aan de andere kant (linkerkant) te gebruiken die is met een afdichtboutje afgesloten. Daarna met de normale tool losdraaien. Alleen wil ik niet te veel kracht zetten en hij is nog niet los. Heel voorzichtig heb ik wat WD-40 gestopt op de juiste plek. Je wilt nl. geen WD-40 in de trapaslagering krijgen.
Als hij loskomt moet ik er morgen toch mee langs de lokale fietsenmaker om hem aan te draaien. Ik heb die sleutel niet.
Ik ga dus niets omdraaien, maar alleen zorgen dat alles weer stevig vastzit. En dan nog maar eens 1000km proefdraaien voordat ik een crank rocker ervan ga maken.
Deze website kwam ik in mijn zoektocht ook tegen en post hem even in dit draadje zodat relevante data bij elkaar staat:
Appleman Bicycles