(15-Jun-2018, 06:30 PM)Tonvo62a schreef: Zal juridisch misschien niet deugen. Deed mijn brommer vroeger ook niet. Ik kan ook begrenzen met een potmeter en ik moet nog een agent tegen komen die er ook maar iets verstand van heeft. Genoeg over dit onderwerp.
Toch zullen forumleden wat meer over dit onderwerp willen weten. Niet alle agenten hebben hebben verstand van techniek van elektrisch ondersteunde fietsen, maar meer dan de helft wel. Het staat uitgebreid omschreven in het Feitenboek voor politie en uiteraard op de website OM, onder Instructie Meting Maximumconstructiesnelheid.
https://www.om.nl/organisatie/beleidsreg...-meting-1/
Een opgevoerde elektrisch ondersteunde fiets levert de overtreding K 024 op.
Een voertuig dat ingevolge art. 21 lid 1 WVW 1994 dient te zijn goedgekeurd voor toelating tot het verkeer op de weg laten staan of daarmee (laten) rijden terwijl dit voertuig niet is goedgekeurd voor toelating tot het verkeer op de weg.
geldt niet voor een voertuig waarvoor een geldig kentekenbewijs is afgegeven
K 024 is een strafbaar feit, waarbij het openbaar ministerie het eventuele schikkingsbedrag bepaald of dat de zaak voor de rechter wordt gebracht. Dit is bij een technische controle/-onderzoek. Bij aanrijding met letsel enz. komt mogelijk letsel door schuld enz. erbij.
Voor (bijna) elke elektrisch ondersteunde fiets kan de begrenzing worden geprogrammeerd op de km/u nauwkeurig. Een potmeter is geen deugdelijke begrenzer.