23-Feb-2024, 06:40 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Feb-2024, 06:51 PM door ZoefZoef.)
(23-Feb-2024, 06:24 PM)Hardloper schreef: Nou hij vond het niet nodig om op een veiligere plek aan de kant te gaan staan. Dus was hij weer weggereden zonder contact informatie uit te wisselen.Hopelijk heb je wel het kenteken?
Doorrijden na ongeval zonder contactinformatie achter te laten is strafbaar. Aangifte doen dus bij de politie van vluchtmisdrijf.
Die schade oogt misschien klein, maar loopt toch in de vele, vele honderden euro's. Om te herstellen sowieso, maar ook aan waardeverlies bij verkoop als je dat niet doet.
En dan zeg je ook nog eens drie (!!!) keer. Dat lijkt me een doelbewuste actie geweest te zijn van iemand die je van de weg af wou drukken? Nog meer reden om aangifte doen: zulke lui moet je keihard aanpakken en dat doe je financieel. Zorg maar voor een hogere verzekeringspremie voor ze, zorg maar voor een flinke boete door aangifte te doen.
Uit mijn ervaring zijn dit dingen waar de politie nog wel de tijd voor neemt trouwens en actief achteraan gaat is mijn ervaring dus ik hoop dat het kenteken bekend is.