09-Mar-2024, 10:03 AM
(08-Mar-2024, 08:58 PM)PieterTrapt schreef: En weer terug naar de Tuna.
Wat is er te zeggen over de kettinglijn van de Tuna? Dank jullie! Het lijkt me een fantastische fiets voor mij en ik heb de hele winter "open" doorgefietst dus nu mag het van mij (mits de spaarpot het toelaat)
Die kettinglijn dus: beetje efficiënt? Dank !
Hoe lang ben jij, Wim? Ik denk over de Tuna, ben zelf 1,85m en ik weeg 68kg. Dus 'gemiddelde' lengte en vrij tenger postuur. Geen idee of de standaard Tuna goed is voor mij (natuurlijk is beste antwoord om een proefrit te maken, maar we zitten nu hier op dit forum dus ik vraag het alvast :-)
De vm-en van velomobiel.nl hebben een iets efficiëntere kettinglijn dan van ICB/dhr. DF is mij ingefluisterd, maar anderen kunnen dat beter uitleggen. Heeft te maken met het feit dat de ketting bij velomobiel.nl over de 'middentunnel' gaat en bij de fietsen van dhr. DF gaat de aandrijvende ketting best steil naar beneden onder die tunnel door via een grote kettingrol. Ook bij de Tuna dus.
Ik ben 1.77m en ik weeg 77kg. Ik ben een Roeifietser
Ik pas qua schouderbreedte niet in een gewone Snoek. Wel in een DF en ik pas net in een SL (geen schouderopvulstukjes nodig).
Ik vond de DFxl veel te groot, maar toen ik in de Tuna van Peter zat viel de grootte mij mee. Peter heeft ongeveer dezelfde afmetingen als ik, maar dan veel tengerder. Deze Tuna stond dus al redelijk goed voor mij afgesteld.
Ik vind alleen die ophangriempjes van de stoel verschrikkelijk. Nou heeft Arend-Jan hier al de gouden tip verteld om ze te kruisen achter de stoel. Dat gaat zeker een verschil maken.
Ik vind het bij een aanrijding van achteren ook wel een veilig idee dat er geen ding achter mijn ruggengraat/nek zit. Daarom heeft de Milan dus ook een andere stoelbevestiging. Ondertussen hebben meerdere vm-en een andere ophanging/bevestiging.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler