11-Mar-2024, 01:49 PM
(11-Mar-2024, 01:32 PM)datakneder schreef: Ik ben niet degene die het bericht hier gepost heeft en vind dus ook niet dat ik de gehele vertaling zou moeten geven, maar het brengt wel even een vraag bij mij naar boven, dus toch maar even een korte nederlandstalige samenvatting:
Iemand op het duitse forum heeft met zijn nieuwe Tuna een afdaling gemaakt met snelheden boven de 60 km/h. Daarbij is zijn linkervoorwiel losgekomen, maar heeft het gevaarte tot stistand weten te brengen zonder verdere ongelukken. Hij schrijft dat het een bekend euvel is dat het linkervoorwiel los kan komen omdat de bout een normale draad heeft (niet zoals bv. bij trappers die links en rechts andere draad hebben tegen het loskomen).
Ymte heeft gereageerd en geeft aan dat het een euvel is dat niet specifiek Tuna gerelatererd is. Daar ben ik heb volkomen mee eens.
Wat bij mij nu even de vraag blijft is dit inderdaad een bekend euvel, of is dit een incident wat waarschijnlijk te maken heeft met het niet goed aangedraaid zijn van de bout? Ik kan mij slechts één bericht herinneren waar iemand achteraf merkte dat de bout verdwenen was en hij gewoon gefietst had (vlak).
ik ben een keertje het boutje van mijn achterwiel verloren van de Qv. Dus sindsdien gebruik ik nu wel altijd locktite. Dus de vraag is dan heeft hij zijn wiel er al een keer afgehaald en terug erop gezet zonder? En oja het was links achter.