14-Apr-2024, 11:18 AM
Gistermiddag na een 24 uurs op weg naar huis vanuit Hoogeveen via Dwingerveld richting Smilde. Bejaarden die tot ontdekking komen dat de beste plek om te overleggen een fiets (kruis) pad is. En worden deze "jongelui" boos omdat ik ruim van tevoren ff toeter. Ze kijken op en blijven vervolgens rustig op hun plek staan. Toen maar enkele harde stoot met de toeter. En dan kreeg ik wat gevloekt en getier over me heen. En de "blessing gleed over " de Mango heen. Na wat kilometers weer een bejaard Aardling, die midden op een dorpstraat stopt voor wat ( naar mijn mening)urgente overleggen. Nu maar ff gebeld, geen reactie, dus,.. de toeter. Enige reactie, een handgebaar dat ik rustiger moest fietsen, maar zonder dat ze aan een kant gaat!!!
Ik vind het best frustrerend, maar gelukkig zakt de frustraties na een poosje weg. Met mooi weer vind ik het zoals velen adembenemend mooi om te kunnen/mogen fietsen, maar met zulke fietsers liever wat slechter weer. Maar goed je kan niet alles hebben. En waarschijnlijk heb ik de frustratie nodig om rekening te kunnen houden met anderen.
Ik vind het best frustrerend, maar gelukkig zakt de frustraties na een poosje weg. Met mooi weer vind ik het zoals velen adembenemend mooi om te kunnen/mogen fietsen, maar met zulke fietsers liever wat slechter weer. Maar goed je kan niet alles hebben. En waarschijnlijk heb ik de frustratie nodig om rekening te kunnen houden met anderen.