22-Apr-2024, 09:39 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Apr-2024, 10:10 AM door melle z.)
(21-Apr-2024, 11:45 PM)Lopopodium schreef: En er staan er inderdaad aardig wat op voor niets. Waarom is dat, waarom willen mensen gratis af van hun Tacx?Omdat ze er tijdens covid (je weet wel, toen we alles anders zouden gaan doen) massaal een gekocht hebben en nu besloten hebben dat ze hem echt nooit meer geen gebruiken (omdat we lekker snel terug zijn gekeerd in dezelfde groef). Omdat ze niet de enige zijn, wordt MP overspoeld met Tacxen, wat een voor kopers gunstige uitwerking op de prijs heeft. Hetzelfde geldt overigens voor fietsen en fietsonderdelen, zowel nieuw als gebruikt; een aantal grote leveranciers is omgevallen of staat op omvallen nu de vraag volledig is ingestort.
(22-Apr-2024, 12:14 AM)Joop99 schreef: Het vastzetten van je fiets is op de bouten van de as, hoe stevig/sterk is dat? Twee, de spreiding van dat frame is maar matig, kan me voorstellen dat onder gewicht dat frame zichzelf onder de fiets uit wurmt.Turbotrainers zijn ontworpen om (hard) op te fietsen, dus daar zou ik me maar geen zorgen over maken.
(22-Apr-2024, 12:14 AM)Joop99 schreef: Voor onderhoud is het nog steeds laag bij de grond.Afhankelijk van de klus zet ik de fiets in de Tacx op de grond of op de werkbank. Ik heb de luxe van een werkbank waar lange fietsen zoals lage racers op passen, maar met een paar kratjes kom je vast ook een heel eind.
Zonder achterwiel kun je een fiets trouwens ook in een turbotrainer zetten met een snelspanner en een stukje pvc buis als afstandhouder/ vorkspreider (of een dummynaaf zoals gebruikt voor fietstransport). Niet elke snelspanner past in een Tack, vooral dure/ lichte passen meestal niet omdat de uiteinden te weinig vlees hebben. Die van Tacx zelf werken goed, goedkope merkloze zijn vaak ook zo lomp dat ze ook prima voldoen.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane