Ik gebruik dit: fietslift voor trike . De materialen zijn allemaal roestvast en de blanke delen zijn nog ingekwast met schapenwolvet. Het duurste onderdeel is het vioolblok. Ik weet van een nog goedkoper blok, maar die zal mogelijk net aan gaan omdat de breeksterkte nog niet de helft is en er geen opgave is gedaan voor de klem. De afstanden tussen de haken zijn nog van een voorgaand systeem en een gewone fiets cq tent. Duur? Daar kun je over redetwisten, de verkrijgingsprijs is nog hoger. Door de spanbanden kun je de trike eventueel ook schuin hangen voor als dat handiger is. Verder kan het zijn dat het bij iemand anders precies andersom gaat. Dan wordt in de tekening rechts links en links wordt rechts. Het hele systeem is ook van de haken af te halen en op te bergen. Als het nodig is hang je het zo weer op. Het enige wat dan zichtbaar blijft zijn drie haken en een koordkikker.
Voor gebruikers van wel zo'n kant en klaar liftsysteem, voor wat ik ervan gezien heb is het gemaakt van metaal dat sterk onderhevig is aan roestvorming. Een investering in een pot schapenwolvet kan dan handig zijn en dan alles dun inzepen met dat spul. Voor als je daaraan twijfelt, bij de Orca worden alle bouten, moeren en schroeven ermee ingezeept. Ook na jaren en een keer onder/in water te hebben gestaan zijn alle bouten, moeren en schroeven NIET verroest en gewoon nog met de normale middelen los te maken.
Voor gebruikers van wel zo'n kant en klaar liftsysteem, voor wat ik ervan gezien heb is het gemaakt van metaal dat sterk onderhevig is aan roestvorming. Een investering in een pot schapenwolvet kan dan handig zijn en dan alles dun inzepen met dat spul. Voor als je daaraan twijfelt, bij de Orca worden alle bouten, moeren en schroeven ermee ingezeept. Ook na jaren en een keer onder/in water te hebben gestaan zijn alle bouten, moeren en schroeven NIET verroest en gewoon nog met de normale middelen los te maken.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD