21-May-2024, 09:55 AM
Qua remmen denk ik dat je in een VM schijfremmen niet voldoende gekoeld gaat krijgen. In principe zou je in een VM harder moeten kunnen remmen dan op een bukfiets vanwege de lage houding. Je bent eerder beperkt in hoeveel loopvlak je van je banden wil schuren. Op mijn (open) M-Racer kan ik ook heel ontspannen belachelijk hard remmen zonder dat het achterwiel zelfs maar licht wordt. Op de bukfiets heb ik daar techniek en aandacht voor nodig en zelfs dan gaat het nog niet zo hard, vermoed ik.
Als je niet op je kleine blad kan komen en ligt te stoempen, denk ik niet dat je een redelijk vermogen kan leveren. Nu weet ik de helling niet waar je tegenop rijdt maar met 150 W moet je zelfs op een 10% helling toch wel richting 5 km/u moeten halen. Als je relatief veel moet klimmen, kan ik me voorstellen dat een motor wel wat toevoegt. 250 W + 250 W geeft je dan richting de 15 km/u.
Als je niet op je kleine blad kan komen en ligt te stoempen, denk ik niet dat je een redelijk vermogen kan leveren. Nu weet ik de helling niet waar je tegenop rijdt maar met 150 W moet je zelfs op een 10% helling toch wel richting 5 km/u moeten halen. Als je relatief veel moet klimmen, kan ik me voorstellen dat een motor wel wat toevoegt. 250 W + 250 W geeft je dan richting de 15 km/u.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course