21-May-2024, 10:27 AM
(21-May-2024, 09:55 AM)Bacchus schreef: In principe zou je in een VM harder moeten kunnen remmen dan op een bukfiets vanwege de lage houding. Je bent eerder beperkt in hoeveel loopvlak je van je banden wil schuren.Kan jij op je VM je wielen blokkeren door te hard remmen dan? Dat zou ik denken maar herken ik dus totaal niet. De Quest komt wel tot stilstand maar hij neemt rustig zijn tijd. Ik zou zeggen gemiddeld hard vertragen terwijl ik toch echt hard knijp in de rem. Op geen enkel moment heb ik het gevoel ook maar half aan de maximale grip te zitten van de voorwielen. De wielen blokkeren lukt hoegenaamd dus niet, ook al zou ik willen. Als ik idd normaal gezien de wielen zou moeten kunnen blokkeren, heb ik idd totaal geen schijfremmen nodig.
(21-May-2024, 09:55 AM)Bacchus schreef: Als je niet op je kleine blad kan komen en ligt te stoempen, denk ik niet dat je een redelijk vermogen kan leveren.
Als ik eraan denk, neem ik morgen eens een hoekmeter mee. Dat stuk van 3-5km/h is niet echt heel lang, 100m of zo) maar echt wel heel steil omhoog.