21-May-2024, 05:56 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-May-2024, 06:00 PM door GerDilven.)
Hee, wat een leuk item.
Ik ben vandaag toevallig ook voor het eerst met mijn quest 890 naar mijn werk gegaan.
Echter rij al wel 2,5 jaar in een strada.
Zeer herkenbaar dat voorzichtige. Bij iedere bocht bewust afremmen en de hogere hobbels bewust rustig nemen.
De quest is aanzienlijk lager dan de strada, wegens smallere maar ook lagere banden.
Het verschil is qua snelheid behoorlijk.
Waar ik met de glasvezel strada 27 reed, rij ik nu 30.
Waar ik met de strada 30 reed, haal ik nu 35km/u.
Gevoelsmatig is de extra hoeveelheid te leveren energie tussen de 30 en 35km/u met de quest voelbaar minder.
Ook ik had vandaag best veel extra gewicht bij. Maar mijn quest heb ik na aankoop meteen bij velomobiel.nl laten aanpassen op mijn lengte en volledige waslijst met 23 wensen. De kosten van een goede fiets verdien je erg snel terug, vergelijk dit maar eens met een auto, dan is dit vergelijkbaar met een grote jaarlijkse beurt.
Dat je lichaam tijd nodig heeft om spieren te ontwikkelen is heel normaal.
Dit jaar lukte het mij pas echt lekker om 5 dagen achter elkaar naar mijn werk te fietsen.
Het is natuurlijk wel de bedoeling om ook op het werk goed te functioneren.
Eerder waren mijn benen gewoon op, na 4 dagen fietsen.
Nu geeft het dagelijks fietsen me een enorme boost, endorfine, maakt me dolblij.
Als je versnellingen allemaal goed werken, kun je in elk geval ook bergop komen, wel zo prettig.
Mijn ochtend verliep letterlijk en figuurlijk als een zonnetje.
Vanmiddag moest ik vroeger naar huis, waardoor het weer in het zonnetje, voorspoedig ging.
Zelfs mijn positie op de autorijbaan in het centrum ging goed.
Toch ook altijd spannend.
Zo in gebruik zijn er toch nog wat kleine puntjes die ik moet verbeteren om nog meer plezier te beleven onderweg...
Heb je op de terugweg geen vette regenbui gehad?
Dat zou natuurlijk erg gaaf geweest zijn. Kap erop, petje op en door.
Das net even anders als een regenpak.
Ook scheelt dat meteen met minder drukte op het fietspad.
Ik ben vandaag toevallig ook voor het eerst met mijn quest 890 naar mijn werk gegaan.
Echter rij al wel 2,5 jaar in een strada.
Zeer herkenbaar dat voorzichtige. Bij iedere bocht bewust afremmen en de hogere hobbels bewust rustig nemen.
De quest is aanzienlijk lager dan de strada, wegens smallere maar ook lagere banden.
Het verschil is qua snelheid behoorlijk.
Waar ik met de glasvezel strada 27 reed, rij ik nu 30.
Waar ik met de strada 30 reed, haal ik nu 35km/u.
Gevoelsmatig is de extra hoeveelheid te leveren energie tussen de 30 en 35km/u met de quest voelbaar minder.
Ook ik had vandaag best veel extra gewicht bij. Maar mijn quest heb ik na aankoop meteen bij velomobiel.nl laten aanpassen op mijn lengte en volledige waslijst met 23 wensen. De kosten van een goede fiets verdien je erg snel terug, vergelijk dit maar eens met een auto, dan is dit vergelijkbaar met een grote jaarlijkse beurt.
Dat je lichaam tijd nodig heeft om spieren te ontwikkelen is heel normaal.
Dit jaar lukte het mij pas echt lekker om 5 dagen achter elkaar naar mijn werk te fietsen.
Het is natuurlijk wel de bedoeling om ook op het werk goed te functioneren.
Eerder waren mijn benen gewoon op, na 4 dagen fietsen.
Nu geeft het dagelijks fietsen me een enorme boost, endorfine, maakt me dolblij.
Als je versnellingen allemaal goed werken, kun je in elk geval ook bergop komen, wel zo prettig.
Mijn ochtend verliep letterlijk en figuurlijk als een zonnetje.
Vanmiddag moest ik vroeger naar huis, waardoor het weer in het zonnetje, voorspoedig ging.
Zelfs mijn positie op de autorijbaan in het centrum ging goed.
Toch ook altijd spannend.
Zo in gebruik zijn er toch nog wat kleine puntjes die ik moet verbeteren om nog meer plezier te beleven onderweg...
Heb je op de terugweg geen vette regenbui gehad?
Dat zou natuurlijk erg gaaf geweest zijn. Kap erop, petje op en door.
Das net even anders als een regenpak.
Ook scheelt dat meteen met minder drukte op het fietspad.