22-May-2024, 08:14 AM
(22-May-2024, 08:01 AM)365cycle schreef: Vrijwel alle motoren hebben een lichte invloed op hoe vrij de trapas draait, en wegen behoorlijk wat.
Ik zou overigens ook met bestellen even wat rustiger aan doen; bouw een beetje ervaring op, probeer een pak andere velomobielen (in Dronten: Tuna, Snoek, QV, en misschien de Bülk) en maak dan pas een definitieve keuze.
Goh ja, ik heb ook graag de optie om een kind te transporteren dus dan is de keuze eigenlijk al bepaald vermoed ik. Bij mijn weten kan alleen de QV dat. Dan nog, echt slecht kan het niet zijn met een QV? Elke dag een top-tijd neerzetten is niet mijn doel, een acceptabele tijd moet het wel zijn. Moet toch ook met een QV te doen zijn? Met een Snoek piets ik er misschien gemiddeld wat minuten af. Maar over 3 jaar loopt de lease af. Tegen dan is er weer veel veranderd en heb ik weer een veel beter idee wat een VM kan betekenen voor me en wat ik wel/niet wil. Net zoals ik nu, zou ik de QV dan niet weg doen. Ik vind het idee voor de moment leuk dat ik 2 complementaire voertuigen ga hebben (Stromer/QV). Tegen dan neem ik misschien een ultralichte VM gebouwd puur op snelheid?
Tegen mijn pensioen, heb ik een velomobielmuseum