22-May-2024, 01:49 PM
(22-May-2024, 01:03 PM)Hardloper schreef: Mocht je geen hulp motor installeren : laat dan de Mountain Drive installeren. Weet niet of het voor jou zinnige is om een 60 tanden voorblad te nemen in combinatie met een speed drive. Ook dat is een optie.Die helpt zeker, maar vooral als de helling erg steil wordt.
Het is nuttig om als je wat ervaring hebt een inschatting (of meting) te maken van het vermogen en de cadans die je ongeveer trapt.
Met de door mij nog licht aangepaste tool van Mike Sherman kan je dan de juist vertanding berekenen (aangedreven wielen 406mm/20" met de juiste bandenmaat, dan cassettevertanding opzoeken en tandwielen invoeren, even omzetten op km/h et voila), en kijken welke versnelling welke snelheid vertegenwoordigt.
Met Steve Gribbles Computation Cyclist power vs speed tool kan je een redelijke inschatting maken hoe hard je gaat bij een bepaalde hellingshoek. De stroomlijn van een wielrenner kan je laten staan als het wat steiler wordt (5% of meer), dat scheelt dan niet zo heel veel meer.
(22-May-2024, 01:03 PM)Hardloper schreef: Zelf heb ik 75 tanden voor met MD en 11-32 achter. Echter met al die heuvels daar zou ik eerder 70 over wegen met 11-36 + MD.Da's best fors. Ik ben in de QV begonnen met 65 tanden, een MD en 11-32 achter. Nadat ik de 65T in een kromme frisbee veranderd had ben ik overgestapt op een 70T, dat zijn sterkere tandwielen.
(22-May-2024, 01:03 PM)Hardloper schreef: Even over die motor hè. Wanneer stopt de ondersteuning?? Bij welke cadans ?De paar Bafangs die ik bekeken heb hadden boven 80 rpm niet echt zin meer.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.