(21-May-2024, 01:53 PM)bucovaina schreef: Misschien nog een link naar de helling waarover ik het heb: https://climbfinder.com/nl/kaart?lat=50....9591599817
Ik heb even nodig gehad om de link te leggen (ja, soms valt het kwartje laat en langzaam) met de velomobilist die daar toch regelmatig in de buurt fietst: Peter Coppens. Peter is, behalve een ervaren velomobilist en sterke wedstrijdfietser, ook velomobiel-dealer in Aarschot: Velocars.
Mocht de door jou genoemde proefrit in de QV niet al toevallig bij hem gepland zijn (hij heeft net een QV in een prachtige kleurstelling opgehaald in Dronten), neem dan eens contact met hem op. Is het niet om een fiets via hem te kopen, dan in ieder geval om eens met een ervaren velomobilist te praten, die je omgeving en dus ook je situatie kent.
(22-May-2024, 09:36 PM)bucovaina schreef: Moet je met die 155mm cranks niet harder op de pedalen trappen? Of valt het verschil niet op?
Hiermee heb je over het algemeen een hogere cadans en zet je juist minder kracht op de pedalen. Voor je knieën een stuk beter, al was het maar omdat je dan ook weer minder kans loopt deze aan je kap open te schaven.
Groetjes uit het Zuiden,
Oliver.
Mango 90 - KMX Tornado - Sinner Spirit - Quattrovelo 122
Oliver.
Mango 90 - KMX Tornado - Sinner Spirit - Quattrovelo 122