23-May-2024, 09:24 PM
Ik merk in de Velomobiel, zithoogte 10cm, wel dat ik echt moeilijk zicht heb over de hoge bermen. Het lijkt wel of die steeds minder frequent gemaaid worden. Daardoor moet ik dan wat langzamer rijden. Ik heb zo'n 20 jaar op diverse lage racers rond gereden. Ja, het overzicht is minder. Je kijkt niet meer door een auto heen, bepaalde heggetjes e.d. daar kijk je niet overheen inderdaad.
Voorrang nemen, dat deed ik niet met de lage racer, het erop gokken dat ze je wel zien ook niet.
Op de hoge racer, zithoogte 60cm, kijk ik inderdaad wel een stukje verder. Bij een normale auto kan ik er doorheen kijken, bij een hoge niet. Soms kies ik bij een oversteekje bewust voor de autostrook omdat ik op het fietspad achter het gras verstopt ben.
Voorrang nemen, dat deed ik niet met de lage racer, het erop gokken dat ze je wel zien ook niet.
Op de hoge racer, zithoogte 60cm, kijk ik inderdaad wel een stukje verder. Bij een normale auto kan ik er doorheen kijken, bij een hoge niet. Soms kies ik bij een oversteekje bewust voor de autostrook omdat ik op het fietspad achter het gras verstopt ben.