27-May-2024, 01:03 PM
(27-May-2024, 07:57 AM)bucovaina schreef: Maar dus, 22.7km/h is zeker geen gemiddelde om op Strava te staan blinken. Het moet wat mij betreft ook niet >40km/h gemiddeld zijn. Maar misschien steekt een beginnend VM'r - die net als ik dacht dat zijn/haar conditie toch nog redelijk was - het een hart onder de riem. En ik hoop van harte, dat ik over 2 maanden of zo hier kan neerpennen dat het mits doenbare inspanning al vlotter gaat. Het lijf zal zich wel aanpassen en ook een route vinden die voor de VM goed is, blijkt wel iets te zijn.
Wordt dus vervolgd!
In het begin (zo'n 2 jaar geleden) reed ik met een gemiddelde van 25,9km/h (Dat is zonder stilstand berekend. Als ik een kwartier stilsta voor een open brug laat ik dat niet van invloed zijn op mijn rijden). Dit was al wel de langere, maar efficiëntere route.
Nu rij ik een gemiddelde van 34km/h. Het duurt dus even, maar de snelheid komt vanzelf.
Het eerste wat je merkt is niet dat je sneller gaat, maar dat je conditie vebertert. Daarna ga je pas sneller.
Ik volg een aantal mensen op Strava die veeeel sneller rijden. Ik heb me erbij neergelegd dat ik dat soort resultaten niet meer ga bereiken, en gebruik het vooral om de afstand te loggen en mijn persoonlijke vooruitgang bij te houden.