28-May-2024, 10:45 AM
(28-May-2024, 08:40 AM)bucovaina schreef: Ik ben me ervan bewust dat GPS iets minder correct is ivm hoogtemeters maar dit slaat werkelijk nergens op IMHO.
In realiteit vertrek ik op 12m hoogte, na ~10min fietsen, een piek van 35m, dan vrij snel terug bergaf richting ruwweg 15m voor de rest van de rit. Er zal hier en daar wel een metertje omghoog/omlaag gaan, maar niets anders dan vals plat. Dan op het einde van mijn rit heb ik de sigarenberg die richting 85m gaat. Daarna terug een dal ~62m en terug naar 78m en de laatste kilometer zak ik ook terug tot 29m.
Vooral de laatste bergen zie je wel min of meer in de snelheidsgrafiek terug komen. Maar het komt dus totaal niet overeen met de hoogtemeters die de garmin weergeeft .
Ik zie vooral een paar uitschieters naar nul. Dat lijkt erop dat er op dat moment geen "signaal/meting" geregistreerd wordt. Daardoor ziet de grafiek er heel 'schokkend' uit. Misschien dat we in de grafiek de kwaliteit van het wegdek terugzien.
Ik heb snel even de gebieden boven en onder de lijn gekleurd zodat die uitschieters verdwijnen. Dit is geen wetenschappelijk verantwoorde correctie. Dat zou ook niet kunnen omdat als je metingen niet goed zijn, je dit niet achteraf kunt corrigeren. (GIGO)
Komt dit al meer met je gevoel overeen?