28-May-2024, 10:55 AM
(28-May-2024, 10:44 AM)bucovaina schreef:(28-May-2024, 09:54 AM)Hardloper schreef: Misschien kunnen andere er meer zinnigs over zeggen. Maar mijn gevoel zegt dat je geen Mountain schlumpf drive nodig hebt. En dat ook de optionele schijfremmen / sleep remmen ook echt niet nodig zijn op dit traject.
Ik vermoed het ook niet. Als ik me niet vergis, hadden we de drive train berekend en kwam de QV net iets lichter uit dan de huidige Quest waarmee ik rijd. Morgen breng ik hem waars binnen om hem eens volledig na te zien, inclusief voorderailleur afstellen. Nu kan ik enkel het voorste blad gebruiken en ik vind dat in sommige stukken van mijn rit toch nog te zwaar. Het kleine blad gaat zeker klein genoeg zijn. Als ik me niet vergis, komt de QV ook maar met 1 voorblad.
Trouwens die schijfremmen, toen ik las dat het een "mèrde" is om die deftig afgesteld te krijgen, liefst zelfs niet.
En daar ook verder over: hoe zit dat met fading? Voel je dat tijdig aankomen en kan je gewoon harder remmen op die moment (als het nodig zou zijn) om even aan de kant te laten afkoelen? Daar heb ik namelijk schrik voor. Ik dacht altijd dat eens fading begint, heb je veel minder remkracht en kan je eigenlijk ook niet meer tot stilstand komen. Of loopt dat allemaal zo'n vaart nu ook weer niet?
Ik denk dat andere daar beter een antwoord op hebben op je fading vraag. Maar het klopt dat het maar met 1 voorblad komt.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.