01-Jun-2024, 10:49 PM
Precies. Zolang het allemaal niet al te erg uit de hand loopt is er geen reden om op te treden, hoewel het officieel niet mag. Formeel gedogen, geen tijd, andere prioriteiten etc. Ik denk dat je meer kans loopt op een vervelende confrontatie met een medeweggebruiker die voor eigen rechter gaat spelen als op een confrontatie met een Agent. Veel van ons zijn keurige weggebruikers, met de intentie om op een correcte manier de wet te volgen. Niks mis mee.
Zoals met die electrische stepjes zijn er ook veel die veel ernstiger in overtreding zijn en er echt niet wakker van liggen, en daar nog mee weg komen ook. Als het allemaal echt ernstig wordt, dan komt er wel wetgeving, wordt er gehandhaafd ofzo. Zie de Stint. En over een tijdje waarschijnlijk wel het opvoeren van E bikes.
Ik hoop van harte dat we met onze velomobielen in de schemerzone mogen blijven rondrijden. Niet interessant genoeg om de aandacht van de handhaving te trekken, niet interessant voor verregaande en misschien wel erg irritante of domme regelgeving. Voorlopig hebben we geen prioriteit om op te handhaven. Hebben bijna alle in Nederland geproduceerde velomobielen die breder zijn dan 75 cm maar 1 koplamp, hoewel dat er 2 moeten zijn.
Ik denk dat het zinnig is om op de hoogte te zijn van de wet en regelgeving, zodat je weet wat er wel en niet mag, zodat je je niet met een kluitje in het riet laat sturen als je toevallig eens de aandacht van een agent getrokken hebt.
Je hebt wet en regelgeving.
Je kunt gelijk hebben, maar het is niet altijd verstandig je gelijk ook te willen halen. Soms mag je best een beetje brutaal zijn om je recht te houden.
Ook als je binnen de regels blijft kan iets onverstandig zijn, en soms is het misschien helemaal niet zo erg om je even niet aan de regels te storen.
Voor je het weet krijgen we net als bij de Belgen nog een maximum snelheid op het fietspad ofzo.
Zoals met die electrische stepjes zijn er ook veel die veel ernstiger in overtreding zijn en er echt niet wakker van liggen, en daar nog mee weg komen ook. Als het allemaal echt ernstig wordt, dan komt er wel wetgeving, wordt er gehandhaafd ofzo. Zie de Stint. En over een tijdje waarschijnlijk wel het opvoeren van E bikes.
Ik hoop van harte dat we met onze velomobielen in de schemerzone mogen blijven rondrijden. Niet interessant genoeg om de aandacht van de handhaving te trekken, niet interessant voor verregaande en misschien wel erg irritante of domme regelgeving. Voorlopig hebben we geen prioriteit om op te handhaven. Hebben bijna alle in Nederland geproduceerde velomobielen die breder zijn dan 75 cm maar 1 koplamp, hoewel dat er 2 moeten zijn.
Ik denk dat het zinnig is om op de hoogte te zijn van de wet en regelgeving, zodat je weet wat er wel en niet mag, zodat je je niet met een kluitje in het riet laat sturen als je toevallig eens de aandacht van een agent getrokken hebt.
Je hebt wet en regelgeving.
Je kunt gelijk hebben, maar het is niet altijd verstandig je gelijk ook te willen halen. Soms mag je best een beetje brutaal zijn om je recht te houden.
Ook als je binnen de regels blijft kan iets onverstandig zijn, en soms is het misschien helemaal niet zo erg om je even niet aan de regels te storen.
Voor je het weet krijgen we net als bij de Belgen nog een maximum snelheid op het fietspad ofzo.