Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tegen 10 september moet mijn VM-conditie toppie zijn. Tips?
#27
(01-Jun-2024, 02:38 PM)datakneder schreef: Dan denk ik dat die 30 eerder komt dan je denkt.

(04-Jun-2024, 08:03 PM)bucovaina schreef: Dat gemiddelde van 30km/h, ... Dat heb ik euh, vandaag gehaald. Niet bewogen gemiddelde, dat was 30,6km/h. Het ging echt super goed vandaag. Alleen, mijn gemiddelde hartslag was 159bpm. Misschien serieus overdreven, maar dus, het is zeker mogelijk op mijn traject om 30km/h te halen.

Nu conditie verder opbouwen, zodanig dat ik dit met een minder zware inspanning ook kan, want ik ben echt kapot nu.

Maar dus, het kan zeker, die 30km/h gemiddeld

Zoals ik al zei. thumb applause 

Zelf heeft het mij wel een tijd gekost om efficiënt te rijden. D.w.z. dat je weet op welke punten het zinnig is om gas te geven op welke punten gewoon jezelf sparen beter is. Als dat bij jou ook zo is en je blijft frequent fietsen zou ik totaal niet verbaasd zijn als je voor je je QV hebt je al een keer een bewogen gemiddelde van 35 hebt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#28
De mijne was vandaag 172. Dus niet druk maken om een te hoge hartslag. Je zult vanzelf een sport hartslag krijgen zoals ik. Wanneer je voldoende de velo meeneemt en snel wilt zijn. Maar pas op, als je te snel op staat. Kun je wel last krijgen zaken die te maken hebben met een lage bloeddruk.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
@datakneder: idd. Vandaag wel een paar keer een risico genomen met bergaf toch snel te gaan en momentum op te bouwen. Het verschil is echt heel groot. Ofwel 8km/h naar boven stampen of tegen 25km/h boven komen en meteen weer verder! Dat heeft ook een groot verschil gemaakt.

Gisteren sloeg de twijfel me toch wat om het hart. Het ging me niet goed af en er moet al wat gebeuren eer ik de wagen neem. Ik dacht echt of het me wel ging lukken en of het wel de juiste keuze was om geen motor in te bouwen. ? Maar na wat ik vandaag zie, ja hoor, er zit nog serieus wat rek op dat gemiddelde als ik na 3 weken dit al haal. Goed zo'n heftige rit gaat er echt niet elke dag in zitten en hoeft ook niet. Maar ik voelde me wel meer "welkom" op de rijbaan dan anders. Naar mijn gevoel heb ik niet echt wagens gehinderd. En dat wil ik bereiken. Graag dan wel met de hartslag onder de 160 maar goed, het is een begin ?

@hardloper: ik denk dat jouw conditie in een geheel andere grootte orde zit dan die van mij hoor. Maar ik vermoed inderdaad dat het met de tijd echt nog wel zal beteren. Maar gemiddeld 172 is echt wel heel hoog!!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#30
(04-Jun-2024, 08:54 PM)bucovaina schreef: @datakneder: idd. Vandaag wel een paar keer een risico genomen met bergaf toch snel te gaan en momentum op te bouwen. Het verschil is echt heel groot. Ofwel 8km/h naar boven stampen of tegen 25km/h boven komen en meteen weer verder! Dat heeft ook een groot verschil gemaakt.

Gisteren sloeg de twijfel me toch wat om het hart. Het ging me niet goed af en er moet al wat gebeuren eer ik de wagen neem. Ik dacht echt of het me wel ging lukken en of het wel de juiste keuze was om geen motor in te bouwen. ? Maar na wat ik vandaag zie, ja hoor, er zit nog serieus wat rek op dat gemiddelde als ik na 3 weken dit al haal. Goed zo'n heftige rit gaat er echt niet elke dag in zitten en hoeft ook niet. Maar ik voelde me wel meer "welkom" op de rijbaan dan anders. Naar mijn gevoel heb ik niet echt wagens gehinderd. En dat wil ik bereiken. Graag dan wel met de hartslag onder de 160 maar goed, het is een begin ?

@hardloper: ik denk dat jouw conditie in een geheel andere grootte orde zit dan die van mij hoor. Maar ik vermoed inderdaad dat het met de tijd echt nog wel zal beteren. Maar gemiddeld 172 is echt wel heel hoog!!

Waarschijnlijk wel ja. Ik was even wat aanpassingen doen op Strava. Ik heb daar ook trein / tram trips op staan. Gewoon omdat het kan, heb die omgezet naar Voetbal. Ik heb namelijk totaal niks met voetbal. En had eerst dat een beste poging werd waargenomen van een stroomtrein rit. En toen kwam ik er dood leuk achter dat mijn beste marathon poging 3:41:45 is. Dus ik zie mezelf nog weleens onder de 3:30 de marathon lopen.  Big Grin Maar ik heb misschien wel een heel andere conditie. Zo heb ik vandaag effe 16km gelopen met een gemiddelde van 11,92km/u in de middagzon.

Maar mijn ervaring met trappen op pendalen zullen het echt niet halen met wat jij nu afgelopen jaar hebt getrapt. Met de speedelec en nu met de Quest. Ook al ging het gemakkelijker met je Stromer. En eerlijk gezegd ben ik wel jaloers op je hoogte verschillen. Want ik zou graag eens lekker uitleven op hoogte verschillen.

Ik schat dat ik tijdens mijn 30,5 levens jaar ben begonnen met hardlopen. Ik kon niet eens 2 km aan 1 stuk lopen. En dan op mijn 32 kreeg ik de kans voor kosteloos aan de marathon deel te nemen en tja dan die uitlopen binnen 4:15. Rolleyes  Moraal. Dus je bent nooit te oud om te beginnen met conditie op te bouwen. En nu moet ik nog mijn eerst toch gaan afleggen van 100km. Maar ik heb wel gemiddeld een half jaar lang aan een duursport gedaan jaren lang.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
Kijk aan, nu al boven de 30! Big Grin

Nu zijn er een paar dingen om rekening mee te houden:
  • Vaart houden is leuk en maakt je sneller, maar ik heb mezelf er ook weleens een enkele keer op betrapt dat ik "komt toch niks uit dat straatje" dacht. We hebben kinderen, moeten we gewoon echt niet gaan doen. Defensief blijven rijden, als je het niet zeker weet remmen en dan maar weer een keer optrekken. Je route leren lezen doet wel een hoop!
  • Bovenstaande gebeurt het snelst wanneer ik op mijn tandvlees loop. Als je al vermoeid bent, kan je beter rustig aan doen.
  • Als laatste: Bij maximale inspanning maakt je lichaam stresshormoon aan. Dat zorgt bij mij voor fel rijgedrag en een kort lontje. Op de openbare weg rijd ik dus niet echt op het randje. 
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#32
Mijn tip; morgen een hersteltraining. Rustig aan, niet op de snelheid letten maar wel wat bewegen. De verzuring moet ook weer uit de spieren. Ga je niet fietsen, probeer dan een stukje te wandelen met de lunch ofzo. Beetje bewegen helpt.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hardloper , Bacchus


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb melle al ee...365cycle — 01:02 AM
verschil Snoek en Snoek L
Velomobile world was...365cycle — 12:49 AM
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
Niet de mooiste ma...Frutsel — 12:45 AM
Zes keer zoveel verkeersslachtoffers do...
Maar dat afleiding...Frutsel — 12:42 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..omdat mn vader het...ZoefZoef — 12:25 AM
De 1000km club
Met 142.5dkm ben je ...ZoefZoef — 12:22 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag lekker met 3...Raymond — 10:40 PM
De 1000km club
Ik heb vroeger met...Wim -de roetsende — 10:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Maandag zakte ik doo...qv-tester — 10:10 PM
De 1000km club
Ik heb vroeger met d...qv-tester — 10:05 PM
De 1000km club
Dat is werkelijk...Wim -de roetsende — 10:02 PM
plokke plokke plok. vering geluiden
Dat kan vanalles zij...qv-tester — 09:56 PM
Zes keer zoveel verkeersslachtoffers do...
Ik was nieuwsgierig,...melle z — 09:53 PM
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
Met velcro wel o...Wim -de roetsende — 09:50 PM
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
Niet de mooiste maar...Gideonaut — 09:47 PM
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
Met velcro wel opl...Hardloper — 09:24 PM
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
Met velcro wel opl...Wim -de roetsende — 09:20 PM