02-Jun-2024, 08:58 PM
Ik rij bijna elke werkdag over 30 km in een zone waar dat het maximum is, onderin een tunneltje onder een weg door. Als ik 32 haal moet ik netaan remmen bij de bocht weer boven. Bij 35 wordt het opletten bij die bocht. Maar trappen omhoog? Eigenlijk nooit.
En ik denk dat de overheid eigenlijk niet anders verwacht dan dat fietsers zoveel mogelijk gebruik maken van snelheid omlaag om weer omhoog te komen.
Overigens is de hele 'wijk' waar die 30 geld niet op de snelheid ingericht en gaan auto's er vast ook sneller, alleen niet door het tunneltje want dat is (brom) fietspad.
En ik denk dat de overheid eigenlijk niet anders verwacht dan dat fietsers zoveel mogelijk gebruik maken van snelheid omlaag om weer omhoog te komen.
Overigens is de hele 'wijk' waar die 30 geld niet op de snelheid ingericht en gaan auto's er vast ook sneller, alleen niet door het tunneltje want dat is (brom) fietspad.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)