03-Jun-2024, 10:27 PM
Sport is natuurlijk voor best een groot deel mentaal. En daar kan alles je bij helpen, zelfs als het wetenschappelijk gezien twijfelachtig is. Ik ken er die bv geloven in de heilzame werking van bietensap. Kan best zijn, er zit veel ijzer in maar als je geloofd dan werkt het uiteraard.
Zo’n klokje kan je op die manier aardig helpen.
Wat mij alleen al helpt is een goede pacing. Daar gebruik ik dan een Stryd hardloop powersensor voor. Op zich een beetje een dubieuze meting, maar Ik weet inmiddels wat ik kan lopen over welke afstand, en zo kan je een race heel strak opbouwen. Betere atleten dan ik kunnen dat op gevoel, maar ik loop dan vaak te hard van stapel. Het kan ook op snelheid, zeker zonder heuvels, maar dan zit je meteen weer naar het eindresultaat te rekenen, vind ik niet prettig. Ook op de fiets vind ik vermogen sinds kort een prettig getal.
Zo’n klokje kan je op die manier aardig helpen.
Wat mij alleen al helpt is een goede pacing. Daar gebruik ik dan een Stryd hardloop powersensor voor. Op zich een beetje een dubieuze meting, maar Ik weet inmiddels wat ik kan lopen over welke afstand, en zo kan je een race heel strak opbouwen. Betere atleten dan ik kunnen dat op gevoel, maar ik loop dan vaak te hard van stapel. Het kan ook op snelheid, zeker zonder heuvels, maar dan zit je meteen weer naar het eindresultaat te rekenen, vind ik niet prettig. Ook op de fiets vind ik vermogen sinds kort een prettig getal.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen