Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gedoe met kabeltjes en batterij opladen
#1
In de Quest die ik nu in afwachting heb, vind ik het persoonlijk een heel gedoe om de batterij voor de verlichting op te laden. Eerst in het donker op zoek naar welk kabeltje je uit moet trekken, dan de batterij los maken. Naar binnen, aan de adapter hangen, gaat niet want er hangt nog een verloopstukje in de Quest. Dan volgende ochtend, batterij vergeten, terug naar binnen. Batterij van de adapter halen, terug naar de Quest, aankoppelen aan de Quest, zoeken in het donker in de VM naar het kabeltje waar de batterij op moet. Niet te vinden. Oh ja, natuurlijk het verloopstukje hangt nog aan de lader binnen in huis, terug uit de Quest terug naar binnen, kabeltje van de adapter halen, terug in de Quest, in het donker op zoek naar de juiste kabeltjes en jawel, we zijn vertrokken ... . Oh neen wacht mijn benen schuren heel de tijd tegen die kabeltjes. Batterij 90° draaien, kabeltjes wat rond de fietscomputer wikkelen en dat is weer beter.

OK beetje drama natuurlijk Smile . Ik weet niet hoe dat met een huidige QV zit, maar wie herkent dit en zijn er geen elegantere oplossingen? Ik zou een main on/off switch wel waarderen en desnoods een kabeltje helemaal tot achterin de VM trekken en door de kuip een waterdicht oplaadcontact achteraan de VM zodat de batterij er niet uit hoeft, gewoon de VM inpluggen en klaar + plus dan die main on/off switch dat je niets vergeet uit te schakelen.

Nog iets anders wat ik aan het bedenken ben, ik heb veel (18V) LXT Maktia batterijen. Ik heb op aliexpress 2 sledes gekocht waar een zo'n batterij in past en waar 2 kabeltjes uit komen (+/-). Het zou wel fijn zijn als ik gewoon 1 van mijn 12 makitabatterijen kan gebruiken als stroomvoorziening. Ik weet niet of de standaard elektronica van een QV ook met 18V overweg kan? Ik heb iig nog wel wat buck convertors liggen mocht een QV enkel op 12V werken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Gedoe met kabeltjes en batterij opladen - door bucovaina - 05-Jun-2024, 10:43 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 Euro prijsver...ZoefZoef — 11:25 PM
wat ze zeggen
 Zelfs de Milan gi...Merijn — 11:21 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Geen idee hoe la...Wim -de roetsende — 11:06 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 Euro prijsverho...Tom Fekkes — 11:04 PM
velomobileworld.com
Zelf vermoed ik eige...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Bedankt voor de cach...Hoekie — 11:00 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 euro prijsverho...ZoefZoef — 10:51 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Vanmiddag hoorde i...Hardloper — 10:40 PM
velomobileworld.com
Zeker weet ik het ui...Merijn — 10:05 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Vanmiddag hoorde ik ...Hoekie — 10:03 PM
velomobileworld.com
..en slechts een e...Hoekie — 09:56 PM
velomobileworld.com
Willeke heeft nog g...Roepers — 09:28 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af,...ZoefZoef — 09:24 PM
velomobileworld.com
Willeke heeft nog ge...Willeke_IGKT — 09:21 PM
velomobileworld.com
Er staan 251 v...Roepers — 09:15 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af,...Hardloper — 08:51 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af, w...bucovaina — 08:40 PM