05-Jun-2024, 11:56 AM
Ik haal altijd mijn batterijen uit de VM na een rit. Ik ben een keer de batterij vergeten en ben toen via een klein blokje om terug gereden. Ik heb 2 batterijen en probeer de een tot een bepaald punt leeg te trekken en neem dan de andere. Waarna ik die leeg is, weer oplaad.
Maar waarom hoe ga je die Makita koppelen aan de boord computer? Volgens mij heeft die Makita niet een standaard aansluiting en verder heb je nog dat je veilige naar 12 volt terug moet gaan. Ik dacht dat Veloquest er zelfs een keer met mij privé over had dat standaard de knipperlichten zelfs 6 volt zouden zijn. Daar zit ook al een voltage vermindering tussen. En volgens mij was er op het Duits forum een topic gewijd wegens brandgevaar na spanning verlaging. Veel Duitse VM's werken volgens mij met 14,4 of 7,2 volt. Dus ik zou lekker 12 volt accu nemen en geen 18 volt.
Maar waarom hoe ga je die Makita koppelen aan de boord computer? Volgens mij heeft die Makita niet een standaard aansluiting en verder heb je nog dat je veilige naar 12 volt terug moet gaan. Ik dacht dat Veloquest er zelfs een keer met mij privé over had dat standaard de knipperlichten zelfs 6 volt zouden zijn. Daar zit ook al een voltage vermindering tussen. En volgens mij was er op het Duits forum een topic gewijd wegens brandgevaar na spanning verlaging. Veel Duitse VM's werken volgens mij met 14,4 of 7,2 volt. Dus ik zou lekker 12 volt accu nemen en geen 18 volt.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.