07-Jun-2024, 01:08 PM
(07-Jun-2024, 12:13 PM)Bacchus schreef: Van de andere kant geldt dit voor bestuurders van alle voertuigen. Er zijn zat zitfietsers en automobilisten die zich in wat lastigere situaties niet zouden weten te redden.Het verschil is dat wat ervarener zitfietsers - bijvoorbeeld mountainbikers of racefietsers - vaak denken dat ze dan ook wel met een velomobiel kunnen fietsen, terwijl het heel anders is.
Eén ding waar ik bijvoorbeeld echt aan moest wennen is het volgende: Op een wielrenfiets kan ik best hard, maar het is vrijwel in alle situaties zo dat ik binnen de afmetingen van een kruispunt wel zo ongeveer stil kan staan of zoveel snelheid kwijt kan raken dat ik veilig een haakse bocht kan maken. Ik ontdekte al vrij snel (zonder boem) dat met een velomobiel de snelheid makkelijk zo hoog op kan lopen dat je de boel niet meer in de hand hebt, zeker wanneer er hoogteverschil in het spel is. Toen ik bijvoorbeeld voor het eerst de Brienenoord af reed had ik al een paar maanden ervaring met m'n Quest, maar die dag was ie zwaar geladen en het ging al snel véél harder dan ik verwacht had.
Ga je als ervaren mountainbiker of racefietser velomobiel rijden, dan is 60 of 70 km/h rijden op het vlakke zelfs vrijwel direct mogelijk. Heb ik ook een voorbeeld van: Een jonge sterke triatleet die ik ken reed zijn eerste echte probeerrondje met mijn DF ver in de 40 gemiddeld.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.