10-Jun-2024, 09:52 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Jun-2024, 09:58 PM door Arend-Jan.)
(10-Jun-2024, 08:26 PM)datakneder schreef: Spreek je uit ervaring? Maar Elan heeft dus alleen een W9, Pedalwirbel hebben ook een M9. Dan kan ik mooi het verschil zien. Ik denk dat ik te groot ben voor een W9. Maar ik ben geloof ik ook te groot voor een WAW (model III) De IV pas ik prima in.
Ja ik spreek uit ervaring. Heb in Dronten de M9 geprobeerd, die is vrijwel exact even groot als de Milan GT die ik had, alleen paste ik niet met grote cranks in (hielen tegen de bodem) terwijl dat in mijn GT wel prima ging.
En later bij Elan de W9 geprobeerd, waarbij ik grappig genoeg niet met mijn hielen over de bodem ging (terwijl die fiets kleiner is!). Maar wel weer (ook bij de Alpha7 en de M9) met m'n dijen langs de middensteun. En hij stuurt loodzwaar. En de draaicirkel is werkelijk belachelijk groot. En er waren technisch wat kanttekeningen bij. En de claims (door Nici, geen kwaad woord over Hans!) over wat voor banden eronder zouden passen en wat de draaicirkel zou zijn kloppen gewoon van geen kant.
Daarbij verkondigt Nici op het Duitse forum basically dat alles wat ik zeg en al mijn (openbare!) metingen die ik met zorg heb gedaan niet kloppen, dus toen was ik er echt wel klaar mee en heb ik een SnoekL gekocht.
Ik was gecharmeerd van het gebruiksgemak van die fietsen (serviceluik op de neus + naast de voorwielen) maar de fiets bevalt me niet en het duo erachter al helemaal niet.
PS, ik ben 1.82 met redelijke benen en ook stevige schouders. Vanwege dat laatste pas ik niet in een Milan SL. De W9 biedt bij de schouders zeeën van ruimte, maar lijkt ontworpen te zijn voor O-benen, zoals wel meer fietsen van DF