Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
#18
Komt ie hoor. TL;DR? Scroll ff naar beneden.
(10-Jun-2024, 05:17 PM)datakneder schreef: Ik zit mezelf al lekker te maken met een mogelijke opvolger voor mijn WAW. Tot nu toe vallen er heel veel af vanwege mijn wensen en zaken die ik belangrijk vind. Een Alpha M9 zou misschien wel wat zijn, maar ik zie ze nergens op de tweedehands markt. Wel Alpha 7. (te klein) QV zelfs Snoeken, die volgens mij later op de markt kwamen de de M9.

Worden er zoveel minder van verkocht, of zijn de eigenaars er zo tevreden over dat ze ze niet willen verkopen?
Wat ik jammer vind is dat je hier niet beschrijft welke wensen en eisen je dan precies hebt. Een stukje verder omlaag ga ik erop in, maar op basis van aannames.
Verder: De Alpha-serie is flink duurder dan alle andere velomobielen, het scheelt gemiddeld zo'n 20%. Je moet wel heel graag per se een Alpha willen om dat te rechtvaardigen, en van verreweg de meeste kopers is dat vooral omdat ze Daniel-fan (ja, flauw, woordgrapje) zijn. Sterker nog: Voor de prijs waarvoor je nu waarschijnlijk een tweedehands Alpha gaat vinden, koop je een willekeurige nieuwe andere velomobiel.

(10-Jun-2024, 08:07 PM)Hardloper schreef: Klopt het dat de Alpha 9 serie uniek in zijn soort is? En dat er nog geen geschikte vervanger is voor mensen die de Alpha 9 zouden willen upgraden? En dus houden ze hem.
Er zijn ook nog weinig Snoekjes te koop. Bülkjes zie je zo hier en daar wel, maar er zijn er ook echt al mieters veel gebouwd. 

(10-Jun-2024, 08:12 PM)Wim -de roetsende schreef: Jawel hoor, al heel snel was er de A9.2  Big Grin 

De heer DF is er heel goed in om snel weer met een nieuw model te komen en om dan vooral het vorige model flink af te kraken én het nieuwe model als allerallerbeste vm ooit te bestempelen.

Jan van velomobile.com wordt er helemaal gek van heb ik gehoord.
Jup, dit ook nog eens. Daniel Fenn kan echt hele mooie dingen maken, extreem licht bouwen, en heeft een mate van toewijding en enthousiasme die bijzonder te noemen is.
Het is echter ook een excentriekeling, niet iemand die op mij een hele gestructureerde indruk maakt en het woord tact was nog niet uitgevonden in het ziekenhuis waar zijn wiegje stond.

Die A9.1... Ik heb erin gezeten. Had te weinig ruimte voor m'n voeten, genoeg ruimte boven m'n knieën om m'n kind te vervoeren en de neus is daardoor zo hoog dat ik de straat niet kon zien. Letterlijk NIET. Rijd je dus met je 80cm brede velomobiel op paaltjes af, wordt het vanaf zo'n 30 meter afstand mikken en hopen. 

Voor écht lange mensen was ie echter weer niet láng genoeg. Dus heeft Daniel 'm 6cm verlengd, de neus een beetje lager gemaakt en nog wat aanpassingen gemaakt.
Het feit dat dat gebeurd is, is gewoon een gevalletje slechte voorbereiding.

(10-Jun-2024, 08:26 PM)datakneder schreef: Spreek je uit ervaring? Maar Elan heeft dus alleen een W9, Pedalwirbel hebben ook een M9. Dan kan ik mooi het verschil zien. Ik denk dat ik te groot ben voor een W9. Maar ik ben geloof ik ook te groot voor een WAW (model III) De IV pas ik prima in.
Passen is echt persoonlijk he, da's nog erger dan met kleren. Twijfel er bijna niet aan dat er fietsen zijn waar ik prima in pas, maar Arend-Jan niet, en vice versa. 

(10-Jun-2024, 08:54 PM)Jeroen S schreef: Volgens mij zit er tussen de W9 en M9 niet zo heel veel verschil behalve dan dat de M9 door Daniel zelf gebouwd is en die andere in Roemenië. Misschien dat deze video wat verder helpt?

https://www.youtube.com/watch?v=XVgP0xuTlsg
Juist wel. Wat Wim zegt, de formaten verschillen, maar alle modellen (misschien met uitzondering van de W9s?) worden in Roemenië gebouwd.

(10-Jun-2024, 08:58 PM)Wim -de roetsende schreef: De M9 is kleiner dan de A9.
De W9 is weer kleiner dan de M9.
De Ws9 W9s is weer kleiner dan de W9.

Was er niet ooit een filmpje waar ik DF, zittend naast zijn A9, hoorde zeggen dat hij nooit meer een kleine vm zou bouwen?  Big Grin
Dat laatste klopt ook idd, vond ik ook bijzonder komisch Big Grin 

(10-Jun-2024, 09:52 PM)Arend-Jan schreef: Daarbij verkondigt Nici op het Duitse forum basically dat alles wat ik zeg en al mijn (openbare!) metingen die ik met zorg heb gedaan niet kloppen, dus toen was ik er echt wel klaar mee en heb ik een SnoekL gekocht. 

Ik was gecharmeerd van het gebruiksgemak van die fietsen (serviceluik op de neus + naast de voorwielen) maar de fiets bevalt me niet en het duo erachter al helemaal niet.
Die knurfterige houding trek ik dus ook echt slecht van ze. Al je oude klanten bij wijze van afzeiken omdat ze zo stom zijn geweest het oude model te kopen toen het nieuwe er nog niet was, stellig dingen beloven ("50mm brede banden past!") en daar daarna onmogelijke voorwaarden aan knopen ("als je alleen rechtdoor wil"). Mij zegt dat dat ik er niet van op aan kan dat de fiets ook doet wat de ontwerper belooft, en dan hoef ik er eigenlijk al niets meer van te hebben. Wij ligfietsgekkies slikken het als zoete koek, in de autowereld worden dit soort dingen anders opgelost:
Motor1 Magazine schreef:Ford Paying Some 7.3L Engine Owners Up To $300 For Overstating Power Figures [UPDATE]
Certain Super Duty trucks were off by 15 horsepower, but E-Series rigs were down 25 hp and 18 pound-feet of torque.
 
Arend-Jan afzeiken omdat hij een eerlijke, wetenschappelijk nog best verantwoorde test uitgevoerd heeft en de dealer erbij, omdat die de fiets zogenaamd niet goed op orde heeft.
Ik vind dat slecht ondernemerschap; als je wil dat een dealer je fietsen verkoopt en die dealer heeft z'n zaken niet op orde, hoort de prospect alleen te horen dat je het in orde gaat maken en geef je in eerste instantie jezelf de schuld, want die dealer is dan vermoedelijk slecht geïnstrueerd.

Ieder z'n ding, maar ik koop het niet. Dat gezegd hebbende... die Alpha 9 serie zijn hele mooie fietsen om te zien, maar ik zie wel de meerprijs en niet de meerwaarde. Als je een ruime velomobiel voor lange mensen wil die praktisch te onderhouden is (want je hebt nu een WAW), modern en snel, dan zou ik eens voor een Tuna gaan kijken. Dronten is niet zo heel ver, Ymte en Peter zijn ook niet perfect, maar er wordt daar geen woord teveel beloofd, ze bouwen gewoon goeie, innovatieve fietsen en als er verder één ding waar is, is het wel dat ze echt altijd voor je klaar staan. en ja, de Tuna is echt gewoon een hele goeie fiets voor tweedehands Alpha-geld.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie


Berichten in dit topic
RE: Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's? - door 365cycle - 11-Jun-2024, 12:07 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 10 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
ervaring met vouwbare trike?
Welkom op de site _P...Willeke_IGKT — 05:59 AM
Schijfremmen, remblokjes, en.. en..
Het kan ook helemaal..._Peter — 12:14 AM
Trike in trein
In Duitsland kun je ..._Peter — 12:01 AM
ervaring met vouwbare trike?
Vandaag heb ik wee..._Peter — 11:54 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
 Hoe hij dat in de...Wim -de roetsende — 11:06 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Overigens vind i...Tijanus — 10:58 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Jij bent niet rela...Wim -de roetsende — 09:56 PM
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?
Ik had vorige week e...Lopopodium — 09:25 PM
Alpe-Adria 2024: van Salzburg naar Slov...
Nee, de route van de...De tovenaar — 09:18 PM
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?
Gelukkig heeft de jo...Fietsbennie — 09:16 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Met mijn 171 cm en s...Hardloper — 09:10 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Schuimdeksel boven...Arend-Jan — 08:58 PM
Alpe-Adria 2024: van Salzburg naar Slov...
Leuk. Ik zag allemaa...Lopopodium — 08:30 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Het model van de fat...melle z — 08:17 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Overigens vind ik ...Wim -de roetsende — 08:04 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Overigens vind ik di...Boyd Maduro — 08:00 PM
WK 2024 Betteshanger Park, Kent UK
Russ is sowieso een ...melle z — 07:14 PM