Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
#19
(11-Jun-2024, 12:07 AM)365cycle schreef: Wat ik jammer vind is dat je hier niet beschrijft welke wensen en eisen je dan precies hebt. 

Mijn vraag was niet welke velomobiel het best bij me past, maar nadat ik op zoek ging naar passende viel het mij op dat ik één M9 twedehands op het Duitse forum zag en al meerdere snoeken tweedehands heb zien voorbijkomen. Dat wierp bij mij de vraag op waarom.

Maar ik wil wel delen waarom ik aan een M9 of W9 denk. Ik blijf zweren bij tankstuur. En ook nog eens het liefst dat dit standaard is en niet een aanpassing aan een ontwerp om mensen zoals ik tevreden te houden. Dit is absoluut een bureau-gedachte omdat ik nog nooit in zo'n aangepast ontwerp heb gezeten. Eigenlijk bevalt alles aan de WAW me zeer behalve de zeer beperkte baggagemogelijkheden. En ik ben benieuwd of dichte wielkasten mij beter bevallen. Weegt de vergroting van de draaicirkel op tegen de snelheidswinst?

(11-Jun-2024, 12:07 AM)365cycle schreef: Sterker nog: Voor de prijs waarvoor je nu waarschijnlijk een tweedehands Alpha gaat vinden, koop je een willekeurige nieuwe andere velomobiel.
De reden om naar tweedehands te kijken is dat uiterlijk me weinig doet en ik graag in een afgetrapt (uitziende) vm rijd. Ik heb werkelijk nog niet eens een slot bij me en maak me ook geen zorgen om diefstal of beschadiging. Ik vind het prettig om zo te kunnen leven.

(11-Jun-2024, 12:07 AM)365cycle schreef: Er zijn ook nog weinig Snoekjes te koop. Bülkjes zie je zo hier en daar wel, maar er zijn er ook echt al mieters veel gebouwd. 
Weinig snoekjes, maar nog veel minder M9's.

(11-Jun-2024, 12:07 AM)365cycle schreef: Mij zegt dat dat ik er niet van op aan kan dat de fiets ook doet wat de ontwerper belooft, en dan hoef ik er eigenlijk al niets meer van te hebben.

Ieder z'n ding, maar ik koop het niet. Dat gezegd hebbende... die Alpha 9 serie zijn hele mooie fietsen om te zien, maar ik zie wel de meerprijs en niet de meerwaarde. 
Ik ken de verhalen over Daniël. Die verhalen roepen bij mij een zekere sympathie op. Ik heb hem nooit ontmoet en het kan zijn dat ik binnen 5 minuten een hekel aan hem heb. Ook wat de ontwerper belooft is mij worst. Als hij belooft dat ik er mee naar de maan kan vliegen is dat leuk, maar dat ben ik toch niet van plan. Verhalen over bandenkeuze is natuurlijk erg relevant en ik kan prima Nici en Daniël aanhoren, maar naar Arend-Jan zal ik luisteren. Ik vraag me af of de ontwerpers van de QV het verlengen zo'n goed idee vonden. Dan kijk ik toch, vol bewondering, naar de praktijk. thumb


(11-Jun-2024, 12:07 AM)365cycle schreef: Als je een ruime velomobiel voor lange mensen wil die praktisch te onderhouden is (want je hebt nu een WAW), modern en snel, dan zou ik eens voor een Tuna gaan kijken. Dronten is niet zo heel ver, Ymte en Peter zijn ook niet perfect, maar er wordt daar geen woord teveel beloofd, ze bouwen gewoon goeie, innovatieve fietsen en als er verder één ding waar is, is het wel dat ze echt altijd voor je klaar staan. en ja, de Tuna is echt gewoon een hele goeie fiets voor tweedehands Alpha-geld.

Vooropgesteld Ymte is een geweldige vent die altijd zijn woord nakomt. Prettig in de omgang en hij bouwt, voor zover ik weet, goede fietsen die de tand des tijds hebben doorstaan. Maar, zoals hierboven al beschreven, heb ik problemen met het tillerstuur. Maar ik ga zeker wel een proefrit maken in een Tuna. Ik laat me graag verrassen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's? - door datakneder - 11-Jun-2024, 12:43 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 14 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
ervaring met vouwbare trike?
Welkom op de site _P...Willeke_IGKT — 05:59 AM
Schijfremmen, remblokjes, en.. en..
Het kan ook helemaal..._Peter — 12:14 AM
Trike in trein
In Duitsland kun je ..._Peter — 12:01 AM
ervaring met vouwbare trike?
Vandaag heb ik wee..._Peter — 11:54 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
 Hoe hij dat in de...Wim -de roetsende — 11:06 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Overigens vind i...Tijanus — 10:58 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Jij bent niet rela...Wim -de roetsende — 09:56 PM
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?
Ik had vorige week e...Lopopodium — 09:25 PM
Alpe-Adria 2024: van Salzburg naar Slov...
Nee, de route van de...De tovenaar — 09:18 PM
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?
Gelukkig heeft de jo...Fietsbennie — 09:16 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Met mijn 171 cm en s...Hardloper — 09:10 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Schuimdeksel boven...Arend-Jan — 08:58 PM
Alpe-Adria 2024: van Salzburg naar Slov...
Leuk. Ik zag allemaa...Lopopodium — 08:30 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Het model van de fat...melle z — 08:17 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Overigens vind ik ...Wim -de roetsende — 08:04 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Overigens vind ik di...Boyd Maduro — 08:00 PM
WK 2024 Betteshanger Park, Kent UK
Russ is sowieso een ...melle z — 07:14 PM