Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
#40
(11-Jun-2024, 10:13 PM)Merijn schreef: @Gideonaut: is die tiller in de dfxl de enige reden dat je “er om zitten springen om hem de deur uit te doen “?Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Ik zit namelijk juist sterk te denken over een dfxl , juist omdat dat op de quest na zo ongeveer de enige fiets is met redelijk wat ruimte en een te overziene draaicirkel die soms nog voor een leuk bedrag tweede hands te vinden is. Een b4m of een urban vindt ik nou weer hele leuke fietsen, maar zelfs bij de b4m hik ik toch wel op tegen de nieuwprijs. En alle leuke verhalen over “goedkoper dan een auto” ten spijt, die auto gaat met een dochter in een rolstoel echt de deur niet uit.

Nee de DF heb ik bewust gekocht als tijdelijke fiets totdat de Velayo weer rijdend is. Het is ook niet zozeer dat ik veel te klagen heb over de DF, het fietst geweldig, razendsnel en nu die op mijn lengte staat ligt het heerlijk. Maar het is niet mijn ding, ik heb er geen "click" mee, de tiller vind ik geen fijne stuur, het in en uitstappen gaat mij ook niet makkelijk en het is met de kap op snikheet in de fiets. Ik heb liever gewoon weer m'n Velayo :p 

Tegen de hitte probleem heb ik vandaag een copie gemaakt van het service luikje uit restjes carbon, hier ga ik een luchtinlaat/nacaduct in zagen, dit in combinatie met het remkabel trucje zal het een stuk comfortabeler maken hoop ik.

(11-Jun-2024, 10:55 PM)Frutsel schreef: @gideonaut. Zijn dat trappers voor magnetische plaatjes die ik daar op de foto zie? Hoe bevallen die? Ik zit er nml ook over te denken die aan te schaffen, omdat ik met gewone plaatjes (spd) te vast zit. (Ik moet met mijn rechtervoet kunnen bewegen (draaien) ivm een oude blessure)

Yes dat zijn Magped pedalen die ik tijdelijk uit de Velayo heb gepikt, ik vind het geweldige dingen maar je moet wel de juiste soort schoenen hebben, ze hebben een lijstje + info op hun website daarvoor. Op de Raptobike heb ik het allereerste model zitten van hun Kickstarter, die vind ik het beste (groot formaat + sterkste magneet) de oranje op de foto zijn kleiner, maar groter past niet in de Velayo, en de minder sterkere magneet (was in de aanbieding) hierdoor shuift je voet ietsjes maar in de Velayo heb ik daar geen last van, in de DF wel een beetje. En wat ik helemaal geweldig vind is dat je niet als een pinguïn hoeft te huppelen want de metalen plaatjes steken niet uit onder m'n schoenen Big Grin
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL #? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's? - door Gideonaut - 11-Jun-2024, 10:58 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 Euro prijsv...ZoefZoef — 11:25 PM
wat ze zeggen
 Zelfs de Milan gi...Merijn — 11:21 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Geen idee hoe la...Wim -de roetsende — 11:06 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 Euro prijsverho...Tom Fekkes — 11:04 PM
velomobileworld.com
Zelf vermoed ik eige...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Bedankt voor de cach...Hoekie — 11:00 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 euro prijsverho...ZoefZoef — 10:51 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Vanmiddag hoorde i...Hardloper — 10:40 PM
velomobileworld.com
Zeker weet ik het ui...Merijn — 10:05 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Vanmiddag hoorde ik ...Hoekie — 10:03 PM
velomobileworld.com
..en slechts een e...Hoekie — 09:56 PM
velomobileworld.com
Willeke heeft nog g...Roepers — 09:28 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af,...ZoefZoef — 09:24 PM
velomobileworld.com
Willeke heeft nog ge...Willeke_IGKT — 09:21 PM
velomobileworld.com
Er staan 251 v...Roepers — 09:15 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af,...Hardloper — 08:51 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af, w...bucovaina — 08:40 PM