Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
#43
(11-Jun-2024, 12:43 AM)datakneder schreef: Ik ken de verhalen over Daniël. Die verhalen roepen bij mij een zekere sympathie op. Ik heb hem nooit ontmoet en het kan zijn dat ik binnen 5 minuten een hekel aan hem heb. Ook wat de ontwerper belooft is mij worst. Als hij belooft dat ik er mee naar de maan kan vliegen is dat leuk, maar dat ben ik toch niet van plan. Verhalen over bandenkeuze is natuurlijk erg relevant en ik kan prima Nici en Daniël aanhoren, maar naar Arend-Jan zal ik luisteren. Ik vraag me af of de ontwerpers van de QV het verlengen zo'n goed idee vonden. Dan kijk ik toch, vol bewondering, naar de praktijk. thumb

Tsja, de claims over snelheid nam ik al met een korreltje zout, want bij ieder nieuw model is die steevast 5km/u sneller dan de vorige. Ondertussen heeft hij er zoveel gemaakt dat hij er inmiddels geen pedalen meer in had hoeven monteren als dat waar was, alleen hele goede remmen  Big Grin
En dat is best hoor, ik doe mijn eigen metingen wel. Verder heeft hij inderdaad veel vernieuwing gebracht en dat is alleen maar positief.

Maar als gezegd wordt dat 50mm prima past en de draaicirkel 8-10 meter is, en dat is niet waar, daar knap ik op af. 
Zeker als blijkt dat bij 50mm de wielen niet eens meer draaien omdat de banden dan klem zitten in de wielkasten....! Dus zelfs alleen rechtdoor gaat dan niet.
De fiets bij Elan stond op 35mm banden en had een veel grotere draaicirkel dan mijn Milan GT (op dezelfde 35mm banden). Voor mijn gebruik ongeschikt, voor anderen misschien acceptabel.

Over tank besturing: die voelt bij de M9 heel anders dan bij de W9. De M9 stuurde prettig, vond ik. De W9 stuurt veel zwaarder. Dit was ook de bedoeling, althans hij wilde de stabiliteit namelijk vergroten. 
Op kruissnelheid is het prima hoor, maar bij kruispunten of scherpere bochtjes moet je opvallend veel kracht zetten. Zou best kunnen dat dat mettertijd minder wordt, dat kan ik natuurlijk niet beoordelen bij een proefrit in een nieuwe fiets.

Over de verlengde QV: dank je wel! Ik heb van tevoren mijn plannen besproken met ze, en ze spraken hun zorg uit over verminderde druk op de achterwielen bij solo gebruik. Gelukkig blijkt dit geen issue, en de extra lengte verminderde voor mij gelukkig het probleem van plotseling uitbreken van de achterzijde (was bang dat dat misschien erger zou worden door minder druk). Het enige nadeel is dat hij nu echt wel zwaar is (maar het was al bepaald geen vedergewicht met de Schlumpf erin, grote remtrommels, kinderzitje, dashcams etc). Ja en het is extra krap in de garage  Rolleyes
Maar ik vind hem nu fijner rijden dan ervoor.. (rustiger qua sturen en qua vering over hobbels).
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's? - door Arend-Jan - 12-Jun-2024, 06:22 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
ervaring met vouwbare trike?
Welkom op de site _P...Willeke_IGKT — 05:59 AM
Schijfremmen, remblokjes, en.. en..
Het kan ook helemaal..._Peter — 12:14 AM
Trike in trein
In Duitsland kun je ..._Peter — 12:01 AM
ervaring met vouwbare trike?
Vandaag heb ik wee..._Peter — 11:54 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
 Hoe hij dat in de...Wim -de roetsende — 11:06 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Overigens vind i...Tijanus — 10:58 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Jij bent niet rela...Wim -de roetsende — 09:56 PM
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?
Ik had vorige week e...Lopopodium — 09:25 PM
Alpe-Adria 2024: van Salzburg naar Slov...
Nee, de route van de...De tovenaar — 09:18 PM
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?
Gelukkig heeft de jo...Fietsbennie — 09:16 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Met mijn 171 cm en s...Hardloper — 09:10 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Schuimdeksel boven...Arend-Jan — 08:58 PM
Alpe-Adria 2024: van Salzburg naar Slov...
Leuk. Ik zag allemaa...Lopopodium — 08:30 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Het model van de fat...melle z — 08:17 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Overigens vind ik ...Wim -de roetsende — 08:04 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Overigens vind ik di...Boyd Maduro — 08:00 PM
WK 2024 Betteshanger Park, Kent UK
Russ is sowieso een ...melle z — 07:14 PM