16-Jun-2024, 08:19 PM
(07-Jun-2024, 11:59 PM)Merijn schreef: Gaatje boren lijkt me een prima oplossing. De vraag is hoe het water er in komt. Achter zit een dop. Weet je zeker dat de klembout goed vast zit, anders gaat het daar kieren. Ik heb er nog nooit water in gehad volgens mij.
Hij hangt bij mij aan zijn voor wiel tegen de muur, dus water zou er mogelijk achter uitlopen. Dan zou het in de stroomlijn punt belanden, maar dat heb ik nog niet gezien.
Hoe bevalt dat stuur zo? Je ziet ze vaak zo maar het lijkt me zowel oncomfortabel als niet aerodynamisch. Ik het het stuur bijna 90 graden gedraaid staan met de remhendels aan de voorkant. Voor foto’s zie mijn draadje bij showcase.
Ik vroeg me dat ook al af hoe dat water erin kwam, het enige wat ik mij kan bedenken dat het van het voorwiel komt. Die klembout zit goed vast.
Mijn schoonvader heeft een FlevoBike (hij heeft hem nieuw gekocht, met framenummer 501), zijn Flevobike heeft er een klein spatbord zitten. Mijn vorige Flevobike had deze ook.
Het stuur ga ik toch wel omdraaien zoals hij op de Flevobike van mijn schoonvader zit (en zoals hij op mijn oude zat)
Zoals het zo zit werkt het ook maar omdraaien is net wat fijner. Alleen heb ik op Racer geen gripshifter maar een MTB schakelaar, ik moet even kijken hoe dat werkt als ik het stuur opdraai.